شناسهٔ خبر: 19856 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دستاوردهای یک سفر یک روزه

افتتاح بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور با حضور وزیر راه/ الحاق دو فروند شناور جدید به ناوگان دریایی هرمزگان/ دیدار وزیر با دست‌اندرکاران طرح نوروزی سفرهای دریایی

آخوندی در جریان سفر دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان، چندین پروژه دریایی و بندری در زمینه توسعه زیرساخت های مسافرت های دریایی با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال در بندر شهید حقانی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در جریان سفر یک‌روزه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به مرکز استان هرمزگان و مراسم افتتاح پروژه‌های دریایی و بندری استان هرمزگان که ظهر امروز جمعه ۲۸ اسفندماه صورت گرفت، محمد سعیدنژاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از معاونان این سازمان، جاسم جادری؛ استاندار هرمزگان، ابراهیم ایدنی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی و جمعی از مقامات و مسئولان اجرایی استان حضور داشتند.

در نخستین برنامه، ساختمان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی بندرعباس رسماً به بهره برداری رسید. ساختمان این پایانه با زیربنای ۳۵۰۰مترمربع، متشکل از  سه سالن با ظرفیت ۶۶۰ صندلی و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی، احداث و تجهیز شده است.

این پایانه دارای دوسالن جداگانه برای مسافران قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت است و علاوه بر پنج جایگاه فروش بلیت در محوطه بیرونی، ۹باجه فروش نیز در فضای داخلی پایانه پیش‌بینی و راه‌اندازی شده است.

در این پایانه همچنین امکان تهیه بلیت الکترونیکی، غرفه معرفی هتل‌ها و اماکن گردشگری، دفاتر خدمات توریستی و مرکز امانات فعال شده است.

گفتنی است، در روزهای معمولی از بندر شهید حقانی به مقصد جزایر هرمز و قشم و بالعکس حدود ۱۲هزار نفر و در تعطیلات نوروزی نزدیک به ۳۵هزار نفر مسافر دریایی در روز توسط پیشرفته‌ترین شناورهای مسافری کشور جابه‌جا می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه برنامه حضور خود در بزرگترین بندر مسافری کشور با حضور بر یکی از شناورهای مسافری، ضمن خوش‌آمدگویی به مسافران و تقدیم شاخه گل به آنان، سفری خوش و ایمن را برای همه میهمانان نوروزی آرزو کرد.

شایان ذکر است، این مسافران در چهارمین روز از طرح نوروزی قصد عزیمت از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم را داشتند.

دکتر آخوندی سپس در مراسم الحاق دو فروند شناور جدید با مجموع ظرفیت ۴۰۷ صندلی و اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال به ناوگان مسافری دریایی استان هرمزگان حضور یافت.

یکی از این شناورها به ظرفیت ۲۹۴ صندلی به ارزش ۹۰ میلیارد ریال و دیگری با ظرفیت ۱۱۳ صندلی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال برای جابه‌جایی مسافران دریایی در مسیرهای بندرعباس – قشم - هرمز فعالیت خود را آغاز کردند.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی، از دو پروژه نمادین در پایانه مسافری دریایی شهید حقانی با عنوان "ساعت آفتابی و حلقه اعتدالی" به شکل لوگوی سازمان بنادر و همچنین یک آکواریوم بزرگ حاوی گونه‌های مختلف دریایی به عنوان نمادی از تنوع زیستی خلیج‌فارس رونمایی شد.

سامانه خدمات الکترونیک سفرهای دریایی (hamdticket.ir) از دیگر بخش‌های بزرگترین بندر مسافری کشور بود که مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه قرار گرفت.

دکتر "آخوندی" وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سفر یک‌روزه خود به مرکز استان هرمزگان با دست اندرکاران طرح نوروزی سفرهای دریایی در بزرگترین بندر مسافری ایران نیز از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما