به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد جورابچی از تکمیل اطلاعات روسازی ۸ هزار کیلومتر خط مسیر آزادراهی کشور با استفاده از دستگاه اسکنر سطح جادهای خبر داد و گفت: پروژه ایجاد، پیادهسازی و توسعه سامانه جامع مدیریت بهسازی و نگهداری آزادراهها از مهرماه ۱۴۰۳ با همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و مشاور ذیصلاح، تحت نظارت اداره کل بهرهبرداری معاونت ساخت و توسعه آزادراهها، آغاز شد.
جورابچی خاطرنشان کرد: دادههای بهدستآمده در قالب فایلهای فنی به شرکتهای ذیربط ارائه شد تا بر مبنای آن، تصمیمات لازم برای اجرای عملیات نگهداری و بهسازی دقیقتر و هدفمندتر اتخاذ شود.
وی در خصوص مزایای بهره مندی از این روش علمی در حوزه نگهداری و بهسازی آزادراه ها اظهار داشت: حفظ سرمایه اولیه راهها و استفاده حداکثری از سرمایه و حفظ سطح سرویس مناسب راه به همراه افزایش ایمنی و کاهش هزینههای استفاده کنندگان و متولیان نگهداری از راهها و کند کردن روند تخریب مسیرها، از مهمترین مزایای این روش است.
مدیرکل بهرهبرداری آزادراهها با تأکید بر نقش این پروژه در افزایش کیفیت زیرساختهای حملونقل، اظهار کرد: تحلیل دقیق این اطلاعات میتواند سطح اثربخشی فعالیتهای نگهداری را بهطور محسوسی ارتقا دهد و در نهایت، موجب بهبود کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی کاربران آزادراههای کشور شود.