شناسهٔ خبر: 20078 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۵۶ درصدی تصادفات فوتی در آذربایجان غربی نسبت به مدت مشابه سال گذشته

جلسه آذربایجان غربی با کاهش ۵۶ درصدی تصادفات فوتی به عنوان یکی از استان‌های برتر در كاهش تلفات جاده‌ای معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، مهندس داریوش نصر و اعضاء شورای حمل و نقل استان در دیدار نوروزی با حجت الاسلام و المسلمین  دكتر مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه شهر ارومیه ضمن تبریك سال جدید  با بیان اینكه  سال نو با بارش رحمت الهی آغاز شده و از همان ساعات اولیه عوامل و تجهیزات راهداری در گردنه‌ها و نقطه‌های برف‌گیر مشغول نمك‌پاشی و برف‌روبی شده‌اند افزود: بنا به اعلام رئیس پلیس راه استان،  آذربایجان غربی با كاهش ۵۶ درصدی جزء سه استان برتر در كاهش تلفات تصادف‌های نوروزی امسال به شمار می‌رود و این اداره كل تمام عزم خود را جزم كرده است تا بیشترین كاهش تصادفات جاده‌ای را در كشور از آن خود كند.

مدیر كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی  حذف ۱۴ نقطه حادثه خیز و خط كشی ۱۰۰۰ كیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان و تامین روشنایی ۵.۴ كیلومتر از جاده شهید كلانتری را از دیگر اقدامات اداره كل برشمرد و افزود : ۷۰۰ نفر پرسنل و  ۶۷ باب راهدارخانه ثابت و مركزی جهت اسكان ضروری و ارائه خدمات به مسافران آماده سازی شده است.

وی از ساماندهی علایم ایمنی، تنظیف حریم و روردی و خروجی شهرها و شستشوی تابلوها در جاده‌های استان خبر داد و گفت: استانداردسازی گاردریل و تجدید و احیای خط كشی در جاده‌های منتهی به مناطق گردشگری انجام شده است.               

مدیر كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در طی ۴ ماهه گذشته ۴ جلسه توسط اعضای شورای حمل و نقل برگزار شده است  كه در این جلسات دوره ای  بر هماهنگی تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی و ارتقای كیفیت خدمات رسانی به مسافران نوروزی تاكید و راهكارهای مناسب ارائه شده است.                                                                                                     

داریوش نصر همچنین از مقام عالی استان، معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، اعضای شورای حمل و نقل و دیگر ارگان‌های خدمات رسان  كه در اجرای موفق  طرح نوروزی  و كاهش تصادفات فوتی در استان نقش بسزایی داشته‌اند قدردانی كرد.                                     

حجت الاسلام و المسلمین دكتر مهدی قریشی از تلاش‌های مدیر كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و مجموعه بزرگ راه و شهرسازی در رفع نقاط حادثه خیز و تامین روشنایی راه‌های مواصلاتی  و بازسازی ماشین آلات راهداری  كه موجب به حداقل رساندن كاهش تصادفات جاده‌ای شده است قدردانی كرد و افزود: حساسیت موجود در طول ایام نوروز باید به دیگر ایام سال نیز تعمیم یابد تا بتوانیم سالی با كمترین تلفات را در سوانح جاده‌ای استان و كشور شاهد باشیم.             

نماینده ولی فقیه  در استان آذربایجان غربی با اشاره به تلاوت دعای افتتاح در سال جدید گفت: ایجاد حال خوب در سال جدید، به اعمال خود ما برمی‌گردد و رعایت تقوا، انجام اعمال نیك و پرهیز از نواهی الهی از جمله كارهایی است كه باید انجام دهیم تا خداوند متعال نیز بهترین تقدیر را در سال جدید برای ما رقم بزند. /

نظر شما