شناسهٔ خبر: 20118 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما در استان‌های شمالی از امروز/ احتمال وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور/ وزش باد شدید در تهران و ۵ استان دیگر طی دو روز آینده

باران کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال بارش باران، برف، وقوع رعد و برق و تگرگ در برخی استان‌های کشور خبر داد و اعلام کرد از اواخر وقت امروز تا پایان هفته کاهش محسوس دما را در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل استان‌های ساحلی خزر خواهیم داشت.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که امروز سه‌شنبه ۱۰ فروردین ادامه بارش‌ها را در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و جنوب شرق کشور انتظار داریم گفت: این بارش‌‌ها به صورت رگبار باران، رعد و برق و همراه با وزش باد و در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود و در مناطق مستعد نیز انتظار بارش تگرگ را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا چهارشنبه ۱۱ فروردین این شرایط را در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور داریم و در روز پنجشنبه نیز مجددا در شمال غرب و بخش‌هایی از غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور بارش خواهیم داشت.

وی افزود: طی دو روز آینده در برخی مناطق مرکز، جنوب شرق و شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز از جمله استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان، قم و مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی شده که در پاره‌ای از نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین از اواخر وقت امروز تا پایان هفته با نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش محسوس دما را در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل استان‌های ساحلی خزر خواهیم داشت.

رفیعی ادامه داد: از اواخر وقت امروز و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز دریای خزر مواج خواهد بود ضمن این‌که فردا پدیده گرد و غبار نیز در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره آب‌وهوای پایتخت نیز توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری بود و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز تهران به ۱۸ درجه بالای صفر رسید و کمینه دمای فردا صبح در تهران نیز ۹ درجه خواهد بود.

نظر شما