شناسهٔ خبر: 20174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

عزم جدی مدیران استان کرمان، در مبارزه با پدیده‌ی زمین‌خواری

حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال گفت: در استان کرمان، عزم واحد و ادبیات مشترکِ خوبی برای مبارزه با پدیده‌ی زشت زمین‌خواری وجود دارد.

به گزارش روابط‌عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، معصوم با بیان این‌که عزم جدی مسئولان استان کرمان در مبارزه با پدیده‌ی زمین‌خواری، جای تبریک دارد، اظهار امیدواری کرد به کمک مردم عزیز استان، مسئولان قضایی و هماهنگی که بین دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی مربوط در استان کرمان ایجاد شده، تخلفات، تصرفات و این پدیده‌ی زشت در استان کرمان به حداقل برسد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی هدف از سفرش به استان کرمان نیز گفت: در استان کرمان، کارهای خوبی درخصوص برخورد با پدیده‌ی زمین‌خواری انجام شده که می‌خواستیم فعالیت‌های انجام شده را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

معصوم افزود: در سفر به کرمان، با دادستان مرکز استان و معاونان دادستان ملاقات داشتیم که جلسه‌ی خیلی خوبی بود و دستگاه قضایی استان، از عملکرد اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان، به‌ویژه راه و شهرسازی، رضایت خوبی دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان کرمان، پیگیری‌های خوبی برای مبارزه با پدیده‌ی زمین‌خواری در حال انجام است.

نماینده تام‌الااختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال خاطرنشان کرد: در دهه‌ای که زمین‌خواری در کل کشور افزایش یافته بود، تدبیر مشترکی توسط دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی اندیشیده و شوراهای حفظ حقوق بیت‌المال در سراسر کشور تشکیل شد.

معصوم افزود: در مرکز، رییس قوه قضاییه و در استان‌ها، رؤسای کل دادگستری‌ها ریاست شورا را بر عهده دارند و دبیر شوراها نیز دادستان‌ها هستند؛ ضمن این‌که مدیران ‌کل مرتبط با زمین، راه، مسکن و حفاظت و امنیت نیز، سایر اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و دادستانی کل کشور، عملکرد شوراهای استان‌ها و مصوبات آن‌ها را رصد می‌کنند تا مسایلی که در استان‌ها برای برخورد با پدیده‌ی زشت زمین‌خواری وجود دارد، مورد تدبیر و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

نظر شما