شناسهٔ خبر: 20300 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

میریان در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

افزایش همکاری با متخصصان آلمانی در ساخت اراضی هشتگرد/ آغاز فعالیت بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه در نیمه نخست سال

میریان عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از افزایش همکاری لازم بین این شرکت با آلمانی‌ها در ساخت ۳۷ هکتار از اراضی شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت: فعالیت‌های اقتصادی بازار بزرگ اسلامی اندیشه نیز در ماه‌های ابتدایی سال جاری آغاز خواهد شد.

محمود میریان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص سفر اخیر اعضای هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به کشور آلمان اعلام کرد: چندی پیش توافق‌هایی بین مسئولان شرکت عمران شهرهای جدید با نمایندگان وزارت ساختمان و محیط زیست آلمان در ایران حاصل شده بود که با توجه به تمایل بالای این کشور اروپایی برای اجرایی شدن مفاد آن و ادامه مذاکرات، به این کشور سفر کردیم و به تفاهمات جدیدی دست یافتیم.

به گفته میریان ساخت واحدهای مسکونی و خدماتی در ۳۷ هکتار از اراضی مطالعه شده در شهر جدید هشتگرد با برخورداری از آخرین تکنولوژی‌های موجود در حوزه کاهش مصرف انرژی، تأمین و ذخیره‌سازی انرژی و همچنین اقدامات مربوط به بازگشت آب مصرفی و تصفیه و استفاده مجدد از آن، آموزش تکنسین‌ها و مهندسان ایرانی به کمک آخرین دستاوردها و فناوری‌های جدید ساختمانی و تبادل تجارب بین دو کشور در حوزه‌های مربوطه از مهمترین مفاد تفاهم‌نامه جدید در این سفر به شمار می‌رود.

وی در ادامه سخنانش از عملیاتی شدن فاز اول این تفاهم‌نامه مبنی بر عملیاتی شدن برنامه‌های اجرایی ۳۷ هکتار نام‌برده در اوایل سال جدید خبر داد و گفت: در مراحل بعدی به مواردی چون آموزش، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های سکونتی و خدماتی با فناوری‌های جدید کشور آلمان در کشور خواهیم پرداخت.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ضمن اشاره به حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این سفر خاطرنشان کرد: با توجه به حضور آقای محمد شکرچی‌زاده و همکارانشان در این سفر مذاکراتی در خصوص همکاری بیشتر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور با مرکز مربوطه در آلمان انجام شد که براساس آن قرار شد فعالیت‌های هر دو مرکز با همکاری جدی‌تر و استفاده از تجربه‌های عملی و اجرایی دنبال شود.

میریان همچنین در بخش دیگری از سخنانش درخصوص وضعیت کنونی بازار بزرگ اسلامی شهر جدید اندیشه نیز اعلام کرد: این بازار که از نظر معماری ایرانی و اسلامی و ساختمان‌های موجود بسیار جذاب و ارزشمند است نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ واحد تجاری دارد که کنترل و ساماندهی آنها کاری بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل مدتی از انجام ادامه فعالیت‌ها در این بخش جلوگیری کرده و توسط تعدادی از مهندسین مشاور به بررسی و تعریف نوع فعالیت بخش‌های مختلف بازار پرداختیم تا از بروز بی‌نظمی و مشکلات در گردش فعالیت‌های اقتصادی این بازار جلوگیری کنیم.

وی در این باره افزود: درحال حاضر مطالعات گفته شدن به پایان رسیده و قطعا فعالیت‌های این بازار بزرگ در اوایل سال جدید آغاز خواهد شد./

نظر شما