شناسهٔ خبر: 20322 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بسته شدن پرونده سفرهای دریایی نوروز ۹۵ با مهر"بدون سانحه" /جابجایی ۵/۵ میلیون نفر سفر در هرمزگان طی ۲۰ روز

ابراهیم ایدنی طرح ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان نوروز ۹۵ در حالی با سپری کردن ۲۰ روز "سفر بدون سانحه" به ایستگاه پایانی رسید که طی این مدت در مجموع بالغ بر ۵,۵ میلیون نفر سفر و افزون بر ۵۳۰ هزار دستگاه خودرو بر پهنه آب های فیروزه ای رنگ دریای پارس به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که چند صباحی از ایام بهاری را در دامن آب های فیروزه ای خلیج فارس روزگار به تفریح و تفرج سپری می کنند.

طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی در این استان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا پایان روز ۱۵فروردین ماه جاری ادامه داشت؛ دوره ای ۲۰ روزه که خوشبختانه هیچ حادثه ناگوار دریایی در این مدت به وقوع نپیوست و میلیون ها مسافر دریایی سفری ایمن و آرامش بخش را در آغازین روزهای بهاری سال ۹۵ تجربه کردند.

"ابراهیم ایدنی " مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان طی اظهاراتی با اعلام خبر پایان طرح نوروزی سال ۹۵ اظهار کرد: ۱۴ بندر مسافری و گردشگری در این استان سهم ۹۵ درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود ۱۰۰ درصدی در حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارند که بر اساس تجزیه  و تحلیل آماری، حجم عمده این مسافرت ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان پانزدهمین روز از فروردین ماه ۹۵، در مجموع ۵میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۸۱ نفر سفر از طریق بنادر هرمزگان به مقصد جزایر این استان و بالعکس صورت گرفت.

به گفته ایدنی، خدمات رسانی مناسب و مستمر صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان طی موج نخست سفرهای نوروزی میلیون ها نفر از هموطنان را ترغیب کرد تا در موج دوم سفرهای نوروزی، مسافران جنوب آخرین روزهای تعطیلات نوروزی خود را در جزایر هرمزگان و در کنار آب های نیلگون خلیج فارس سپری کنند.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در چهاردهمین روز از فروردین ماه جاری، جابجایی ۸۰ هزار و ۸۲۳ نفر سفر و در روز پانزدهم نیز ۷۳هزار و ۴۱۶ نفر سفر از طریق بنادر ۱۴ گانه مسافری این استان به انجام رسید.

ایدنی اضافه کرد: تجزیه و تحلیل آماری حاکی از این است که طی ۲۰روز زمان اجرای طرح نوروزی سال ۹۵، عملیات ترابری ۵۳۱هزار  و۸۲۱ دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل، لافت، هرمز و ... به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد ۷هزار دستگاه خودرو در روز چهاردهم و همچنین در روز پانزدهم نیز حدود ۶ هزار دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جابجا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از آغاز طرح نوروزی ۹۵ تا پایان پانزدهمین روز از فروردین ماه سال جاری، در مجموع ۱۴۰ هزار و ۲۹۳ سفر دریایی از طریق بنادر ۱۴ گانه مسافری هرمزگان انجام شده است.

وی از آخرین آمار و اطلاعات مربوط به وضعیت فعالیت های گردشگری ساحلی و دریایی در استان طی ۲۰ روز اجرای طرح نوروزی نیز سخن به میان آورد وگفت: طی مدت یاد شده، در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۸۷ هزار نفر از شناورهای تفریحی و گردشگری برای انجام گشت های دریایی بهره مند شدند و به همین منظور نزدیک به ۱۱۲ هزار مورد تردد شناورهای دریایی به انجام رسید.

ایدنی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم جابجایی خودرو و مسافر از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۹۵ تاکنون مربوط به روز ششم فروردین به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی ۹۴می باشد که طی این روز، در مجموع ۵۲۶ هزار نفر سفر انجام شد.

وی همچنین اضافه کرد: بیشترین حجم جابجایی خودرو نیز در روز پنجم فروردین با رقمی بالغ بر ۵۱ هزار دستگاه به ثبت رسید که بخش عمده آنها به مسیر دریایی پهل – لافت(جزیره قشم) اختصاص دارد.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان در پایان یادآور شد: طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۵ از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد که طی این مدت، بیش از ۱۰۰ فروند شناور مسافری و لندینگ کرافت در قالب بزرگترین ناوگان مسافرت های دریایی کشور وظیفه خدمات دهی شبانه روزی به میهمانان نوروزی را بر عهده داشتند.

نظر شما