به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل با اشاره به تاثیرات قابل توجه اجرای این برنامه در توسعه شهرها و به ویژه شهرهای کوچک گفت: پروژه بردینگ شهری و سرزندگی شهرهای استان قزوین با هدف شناسایی هویت و قابلیتهای بالقوه و بالفعل این شهرها در کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی به تصویب رسید.
محسن اسماعیلی در ادامه افزود: معرفی شاخصترین ویژگی هر شهر به عنوان برند آن و همچنین اختصاص یک روز از سال برای در کانون توجه قرار دادن آن شهر از دیگر اهداف این برنامه است.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه شهرهای کوچک و بزرگ استان نیازمند توجه هستند تا در سایه نگاه ویژه مسئولین، مردم و اصحاب رسانه شادابی و سرزندگی خود را دوباره بدست آورند، عنوان کرد: در گام نخست ۱۳ شهرستان به صورت نمونه مورد بررسی، مطالعه و جمعبندی قرار گرفتهاند.
مدیر شهرسازی و معماری همچنین گفت: مقرر شد پروژه انجام شده توسط کمیته راهبردی منتخب در سال ۹۵ عملیاتی شده و به طور همزمان مطالعات مربوط به سایر شهرهای استان نیز به صورت جامع بررسی شود و به انجام رسد.
نسیک دایی، محقق این پروژه با اعلام اینکه مطالعات این پروژه به دستور مهندس مانیفر دبیرکارگروه امور زیربنایی و شهرسازی از سال ۹۳در حوزه مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی آغاز شده گفت: استخراج اطلاعات مربوط به هر شهر بر اساس ۶ شاخص عمده محیطی، طبیعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، کالبد و سیاسی اولین گام از مراحل انجام پروژه بوده است.
دایی در خصوص منابع اطلاعاتی و ماخذهای کسب آگاهی پیرامون مطالب موردنیاز بیان کرد: نظرات مهندسین شاهد شهرسازی و معماری و شهرداران هر شهر، نظرات و دیدگاه شهروندان و همچنین کسب نظر از صاحب نظران و اساتید از جمله مراجعی که برای انجام این پروژه و به شیوههای مختلف جمعآوری شده است.
نظر شما