شناسهٔ خبر: 20390 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تعطیلات نوروزی انجام شد

۳ هزار و ۷۰۰ مورد خدمات امداد خودرویی در جاده‌های استان همدان ارائه شد/بازدید مستمر و لحظه‌ای از مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان همدان

مجتمع خدماتی معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان از حدود ۳ هزار و هفتصد مورد خدمات خودرویی انجام شده در جاده‌های استان همدان از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۴ لغایت ۱۵ فروردین ۹۵ خبر داد، این در حالی‌ست که در راستای نظارت بر ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و رانندگان در طول سفر وضعیت نمازخانه‌ها، امکانات و نحوه سرویس‌دهی مجتمع‌های خدماتی- رفاهی استان همدان در ایام طرح نوروزی به صورت مستمرو لحظه‌ای مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان گفت: در طرح نوروزی با بکارگیری ۶۰ دستگاه خودروی امدادی شامل نیسان، خاور و نیسان جرثقیل و کامیونت خودروبر با استفاده از همه تعمیرگاه‌ها و کانکس‌های امدادی پیش‌بینی شده در محورهای مواصلاتی استان همدان خدمات لازم را به مسافران ارائه شده است.

وی افزود: این امدادرسانی توسط چهار شرکت آباد امداد پایتخت امدادخودرو آبادگران سینا، شرکت استانی دارای مجوز از این اداره کل به خودروهایی که در جاده دچار مشکلات فنی می‌شدند صورت گرفت.

وی گفت: علاوه بر این چهار شرکت فوق که با مجوز استانی به  فعالیت پرداختند شرکت‌های امدادخودرو وابسته به سازندگان خودرو، شرکت جهانگردی و اتومبیل‌رانی سراسری و شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان نیز در زمینه تعمیر خودروهای در راه مانده یاری‌گر مسافران نوروزی در محورهای استان بوده‌اند.

پناهنده بیان کرد: در مجموع از سوی شرکت‌های یاد شده ۲۴۵۰ فقره از وسایل نقلیه‌ای که در جاده دچار مشکل شده بودند، پس از تماس با امداد خودرو جاده‌ای در محل تعمیر شده و ۱۱۹۵ فقره نیز به مراکز تعمیرگاهی منتقل شده‌اند.

معاون حمل و نقل و پایانه‌ها افزود: نتیجه فعالیت کلیه عوامل امداد خودرو در جاده‌ها  ۳۶۴۵ مورد امدادرسانی به وسایل نقلیه در راه مانده در محورهای استان از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ در ایام طرح نوروزی بوده است. 

وی از مردم خواست از واگذاری خودرو به امدادخودروهای بدون مجوز و عبوری خودداری کنند و افزود: حمل وسایل نقلیه‌ای که تعمیر آنها در محال امکان پذیر نبود توسط جرثقیل فوق سنگین انجام و خدمات لازم به مسافران عبوری داده شد.

همچنین محمد سرگزی معاون توسعه مدیریت و منابع حمل و نقل و پایانه‌ها هدف بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان همدان را که توسط مدیرکل، معاونین و کارشناسان این اداره کل صورت پذیرفت، ارائه خدمات مناسب به ویژه تجهیز نمازخانه، وضوخانه و سایر اماکن موجود در این مجتمع‌ها دانست. 

محمد سرگزی در این خصوص گفت: هدف از ایجاد مجتمع‌های بین راهی جلوگيری از پراكندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها و تمركز آنها در يك مكان، دسترسی سريع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نياز، كاهش ميزان تصادفات جاده‌ای و افزايش ضريب ايمنی جاده‌هاست.

وی تصریح کرد: با توجه به فراهم‌سازی امكانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن عملکرد مجتمع‌ها در این زمینه طی سال به صورت ماهیانه توسط دبیر اقامه نماز و با همکاری دستگاه‌های مرتبط  مورد بازدید قرار گرفته و تذکرات لازم مبنی بر رعایت اصول بهداشتی، خدمات‌رسانی مطلوب و... و رفع نواقص و کاستی‌ها به آنها داده شده است. 

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت نماز در سفر، نمازخانه‌های مجتمع‌ها از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ در ایام طرح نوروزی به صورت ویژه و روزانه توسط گروه‌هایی از کارشناسان فنی، دبیر اقامه نماز، مدیرکل و معاونت‌های اداره در چندین نوبت متوالی مورد بازرسی قرار گرفته و پس از تذکر نقاط ضعف و کاستی‌ها در بازدید مجدد مورد پیگیری قرار می‌گرفت.

سرگزی افزود: این مجتمع‌ها به منظور توسعه زير ساخت‌های تفريحی رفاهی و خدمات فنی و عمومی برای مسافرين در مکان‌های کارشناسی شده با معرفی ادارات کل و اعطای مجوز از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  احداث شده‌اند.

وی ضمن تاکید بر خدمات‌رسانی مناسب و مطلوب مجتمع‌های خدماتی رفاهی گفت: نظارت بر عملکرد آنها توسط ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد و عملکرد آنها باید  موجب اعتماد و تشویق مردم به استفاده از این اماکن شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل افزود: استان همدان از نظر دارا بودن مجتمع‌های خدماتی رفاهی از برترین‌های کشور بوده و در حال حاضر ۲۱ مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای استان فعال و ۱۷ مجتمع دیگر نیز در حال ساخت و تکمیل هستند.

نظر شما