شناسهٔ خبر: 20459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

بهره‌مندی بيش از ۱۹ ميليون شهروند روستایی از راه آسفالت/ پوشش ۹۵درصدی جمعيت روستايی از راه آسفالته

راه معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان این دوره‌ دولت، برخورداری روستاها از راه آسفالته را به ۹۵ درصد می‌رسانیم؛ به این معنی که از ۲۱.۵ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور، ۱۹.۵ میلیون نفر راه آسفالته دارند و تا پایان این دولت، این رقم به ۲۰.۵ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان، سید حسین میرشفیع صبح امروز در حاشیه بازدید از راه‌های روستایی شهرستان‌های بافت و سیرجان افزود: طبق برنامه‌ای که خدمت رهبر معظم انقلاب و  آقای رییس‌جمهور اعلام کردیم، تا پایان این دوره‌ دولت، برخورداری روستاها از راه آسفالته را به ۹۵ درصد می‌رسانیم؛ به این معنی که از ۲۱.۵ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور، ۱۹.۵ میلیون نفر راه آسفالته دارند و تا پایان این دولت، این رقم به ۲۰.۵ میلیون نفر خواهد رسید.

وی با بیان این‌که در استان کرمان دو اداره‌کل داریم گفت: اداره‌کل شمال، از میانگین کشوری اندکی بالاتر است و اگر میانگین کشوری ۹۱ درصد باشد، در شمال استان بیش از ۹۲ درصد از راه روستایی برخوردار هستند، اما میانگین برخورداری از راه روستایی آسفالته در جنوب استان، ۸۲ درصد است که با میانگین کشوری حدود ۱۰ درصد فاصله دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به بازدیدش از برخی راه‌های استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: امروز از مسیر اسفندقه‌ جیرفت به سمت رابر بازدید کردیم و سپس مسیر جدیدی از گوغر به سمت چهارگنبد افتتاح شد که مقرر شد قسمت باقی‌مانده‌ انتهایی جاده، توسط پیمانکار هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

میرشفیع ادامه داد: افتتاح و بهره‌برداری از مسیر چهارگنبد هم، یکی از آرزوهای دیرینه‌ مردم این منطقه بود که پس از سال‌ها اکنون خوشبختانه مراحل نهایی را می‌گذراند.

وی بیان کرد: در ادامه‌ این مسیر هم به سمت جاده‌ کرمان، پیمانکار تعیین شده که متناسب با تامین منابع مالی استانی و ملی، امیدواریم این جاده نیز به نتیجه برسد، اما با توجه به این‌که هنوز قانون بودجه‌ ۹۵ تصویب نشده و معلوم نیست منابع اعتباری به چه صورت تخصیص پیدا کند، نمی‌توانیم قول قطعی بدهیم.

میرشفیع اظهار امیدواری کرد: همان‌طور که پیمانکاران راه‌های روستایی، سال گذشته با تمام توان تلاش کردند، امسال هم با توان بیش‌تر به کار خود ادامه دهند تا متوسط راه روستایی آسفالته‌ در کشور به هدف‌گذاری که تعیین شده، برسد.  

معاون عمرانی استاندار کرمان هم با بیان این‌که در دو سال گذشته علی‌رغم این‌که منابع مالی کمی داشتیم و دولت از نظر مالی وضعیت مناسبی نداشت، توسعه‌ی راه‌های روستایی در جنوب و شمال استان وضعیت خوبی داشت، گفت: امروز نیز چندین پروژه توسط آقای مهندس میرشفیع معاون وزیر راه، مدیران راه و شهرسازی و نماینده‌ مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

ابوالقاسم سیف‌الهی افزود: در استان توجه ویژه‌ای به روستاها داریم؛ چراکه فرموده‌ رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقدام و عمل که در صدر کار دولت است، با توسعه‌ روستایی و توسعه‌ متوازن و درآمد و اشتغال از روستاها دنبال می‌شود که زیرساخت اصلی این مهم، جاده‌ی روستایی است.

وی ادامه داد: آینده‌ استان کرمان و توسعه‌ استان با این زیرساخت می‌تواند تضمین شود که با قولی که مهندس میرشفیع معاون وزیر راه دادند و دستور کاری که برنامه‌ریزی شد، این نقشه‌ راه ادامه دارد و در سال ۹۵ هم، پروژه‌های راه روستایی به اجرا درمی‌آید که بخشی از منابع مالی هم، از منابع استانی تامین می‌شود.

نماینده‌ مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ توسط رهبر معظم انقلاب با «عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: یکی از موارد در زمینه‌ اقدام و عمل، توجه به وضعیت روستاهاست و خوشبختانه آن‌چه امروز شاهد افتتاح آن هستیم، ۹ کیلومتر از قطعه‌ی چهارم جاده‌ چهارگنبد است که تاکنون ۳ میلیارد تومان هزینه داشته است.

شهباز حسن‌پور افزود: ۱۵ کیلومتر دیگر از این مسیر نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم برای ۲۲ کیلومتر باقی مانده هم، برنامه‌ریزی مناسب انجام گیرد.

وی با تاکید بر این‌که روکش آسفالت جاده‌ چهارگنبد از سمت بلورد به طول چهار کیلومتر باید با سرعت بیش‌تری انجام شود، تصریح کرد: مسئولان شهرستان و پیمانکار باید علت تاخیر را پاسخ‌گو باشند.

حسن‌پور افزود: امیدوار هستیم در نشستی که در تهران با وزیر محترم راه و شهرسازی خواهیم داشت، ۱۰ کیلومتر از جاده‌ «بافت – سیرجان» که از اولویت‌های اصلی است، به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نماینده‌ مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: برای پایان این جاده، به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر تامین اعتبار نشود، آن‌چه تا امروز کار شده، ابتر باقی می‌ماند و وقتی این جاده، به جاده‌ی کرمان وصل نشود، هم‌چنان بن‌بست وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم مطمئن باشند آن‌چه در توان دولت است، به کار بسته تا کارهای عمرانی با سرعت بیش‌تری ادامه پیدا کند؛ ضمن این‌که آن‌چه به کارها سرعت می‌دهد، مشارکت و همکاری مردم است./

نظر شما