شناسهٔ خبر: 2050 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خبر داد:

افتتاح نخستین اسکله ریلی بنادر شمالی کشور در بهمن ماه

بندر امیرآباد مدیرکل بندر امیرآباد با اشاره به در حال ساخت بودن سه اسکله مخصوص شناورهای جاری و افتتاح نخستین اسکله ریلی در این بندر گفت: تا ۱۶ سال آینده تعداد اسکله‌های این بندر به ۳۲ پست اسکله افزایش می‌یابد.

علی خدمتگزار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به در حال ساخت بودن سه اسکله تجاری در بندر امیرآباد مازندران، اظهار کرد: این سه اسکله که توسط شرکت مشیران به عنوان پیمانکار پروژه در حال ساخت هستند، در مراحل نهایی تجهیز و تقویت سازه قرار دارند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: بر اساس قراردادی که این اداره کل با پیمانکار بسته است، تاریخ تحویل پروژه‌ها به اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، خرداد ۱۳۹۵ تعیین شده است اما با مذاکراتی که با شرکت پیمانکار ساخت اسکله داشتیم، قرار شد این اسکله‌ها که در مجموع ۵۷۷ متر طول دارند، حداکثر تا اسفند ۹۴ تحویل داده شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه اسکله تجاری بزرگ و مهم‌تری نیز به طول ۲۷۷ متر طی قرارداد جداگانه‌ای در حال ساخت توسط  پیمانکار دیگری است، ادامه داد: ساخت این اسکله تقریبا به پایان رسیده و در حال حاضر، اجرای مراحل محوطه‌سازی و تجهیز اسکله پیگیری می‌شود. این اسکله در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و با آبخور ۷.۵ متر، جایگاه نخست را در میان بنادر شمالی کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اتمام ساخت اسکله «رو رو» (ریلی) بندر امیرآباد تا پایان بهمن ماه امسال، اظهار کرد: با پایان ساخت و ساز این اسکله، بندر امیرآباد نخستین بندر ریلی بنادر شمالی کشور است که به بهره‌برداری می‌رسد. بندر "رو رو" به بندری گفته می‌شود که قطار وارد محوطه بندری آن می‌شود و پس از انتقال واگن‌ها به درون کشتی و طی مراحل بارگیری، به ریل برگشته و وارد شبکه سراسری راه‌آهن می‌شود.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، محوطه این بندر دارای ۱۶ کیلومتر خط آهن است که با انتقال بخش زیادی از جابه‌جایی کالا در این بندر از جاده به راه‌آهن، امیرآباد به یکی از وزنه‌های اقتصادی شرق مازندران تبدیل می‌شود.

خدمتگزار تأکید کرد: بر اساس هدف‌گذاری بلندمدت بندر امیرآباد و تا سال  ۱۴۰۹ شمسی قرار است تعداد اسکله‌های این بندر به ۳۲ پست اسکله افزایش یابد./

نظر شما