شناسهٔ خبر: 20555 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

علی نورزاد مطرح كرد:

علاقمندی کره‌ای‌ها به مشارکت در توسعه پروژه‌های ریلی

نشست معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در آغاز سال ۱۳۹۵ و به دنبال استقبال کشورهای خارجی و سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه‌های زیرساختی ایران، هیاتی از کشور کره جنوبی با حضور در شرکت ساخت وتوسعه خواستار همکاری و مشارکت در احداث پروژه‌های ریلی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در این جلسه علی نورزاد ضمن معرفی پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در بخش ریلی از آمادگی همکاری در چهار پروژه ریلی خبر داد وگفت: اجرایی شدن برجام در سال گذشته سرمایه‌گذاران خارجی را برای مشارکت در زیرساخت‌های حمل و نقل ایران ترغیب کرد و این امر در واپسین روزهای سال شتاب بیشتری گرفت و در حال حاضر دو پروژه مهم ریلی راه‌آهن رشت- آستارا و آستارا- انزلی با طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوز‌های لازم برای تضمین دولت آماده واگذاری است.

نورزاد راه‌آهن رشت- آستارا به طول ۱۵۲ کیلومتر را از پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه دانست و افزود: این خط‌آهن به دنبال تکمیل کریدور شمال- جنوب و تسهیل مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپا احداث می‌شود و اولین تجربه کشور در حمل و نقل ترکیبی ریل و بندر است.

وی افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل، میانه- تبریز، رشت- انزلی و رشت- آستارا، چهار پروژه ریلی آماده سرمایه‌گذاری در بخش راه‌آهن است که در صورت تمایل قادر به همکاری در احداث آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران خارجی در توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی با در نظر گرفتن تمهیداتی تمام تلاش خود را برای تسهیل این امر بکار خواهد بست تا انگیزه‌های حضور در این حوزه افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: توسعه صنعت ریلی و احداث خطوط سریع‌‌السیر در سراسر کشور از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که این امر با تسهیل ارتباطات بین‌المللی، صدور خدمات فنی دو سویه و تکنولوژی‌های روز میسر خواهد شد.

سرمایه‌گذاران کره‌ای ضمن اعلام تمایل به همکاری، خواستار برگزاری جلسه‌ای در هفته آینده برای تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص شدند./

نظر شما