شناسهٔ خبر: 2060 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دهه ایمنی راه‌ها و مسئولیت‌های ما و روز دانش‌آموزان و ایمنی سفر/

وزیر راه و شهرسازی زنگ ایمنی سفرها را به صدا درآورد

روز دانش آموز و ایمنی سفر عباس آخوندی همزمان با دهه ایمنی راه‌ها و مسئولیت‌های ما و روز دانش‌آموزان و ایمنی سفر با به صدا در آوردن زنگ ایمنی سفرها در یکی از مدارس تهران گفت: از هر ۹ نفر تعداد تلفات جاده‌ای ۷ نفر مرد هستند و سالانه حدود ۱۴ هزار مرد یا نان‌آور خانواده در جاده‌های کشور کشته می‌شوند. این رقم نشان می‌دهد که مردها کمتر از زنان مقررات را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز دوشنبه ۱۹ آبان زنگ ایمنی سفرها با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دکتر حمیدی، معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مهندس چهاربند رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، سعید معیدفر رئیس کارگروه اطلاع رسانی آموزش و فرهنگ ایمنی راه‌ها، سید حسین میر شفیع معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی و پروازی مقدم رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۶ در مدرسه شهید پندی تهران به صدا در آمد.

در این برنامه عباس آخوندی با اشاره به اهمیت بحث ایمنی راه‌ها و ارتباط مستقیم و هر روزه شهروندان با این موضوع اظهار کرد: متاسفانه بر اساس آمار هر ساله حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و چنین آماری ضرورت پیشگیری و مقابله با این معضل را در کشور نشان می‌دهد. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از هر ۹ نفر تعداد تلفات جاده‌ای ۷ نفر مرد هستند ادامه داد: این رقم نشان می‌دهد که مردها کمتر از زنان مقررات را رعایت می‌کنند و با توجه به آمار کلی می‌توان گفت که هر ساله حدود ۱۴ هزار مرد یا نان‌آور خانواده در جاده‌های کشور کشته می‌شوند. این مسئله نشان می‌دهد که با این روند تعداد زیادی از خانواده‌های کشور در پی این سوانح بی سرپرست یا فقیر می شوند.

 وی ادامه داد: بر اساس آمار از هر ۱۰ نفری که در جاده‌های کشور کشته می‌شوند حدود ۷ نفر مدرک زیر دیپلم دارند، در نتیجه اگر شما امروز خوب درس بخوانید آموزش ببینید و یاد بگیرید می توانید در آینده کشور امن‌تری داشته باشید. امیدوارم که همه افراد به اندازه سهم خود در افزایش ایمنی جاده‌ها تلاش کنند تا کشوری ایمن و آبادی بسازند. 

آخوندی در پایان برنامه از اجرای مسابقه دانش آموزی با موضوع ایمنی سفرها در سراسر مدارس کشور خبر داد و گفت: دانش آموزان سراسر کشور می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند خاطره‌نویسی، نقاشی و داستان پیشنهادهای خود را مبنی بر اینکه چگونه می‌توان جاده‌های امن‌تری داشت ارائه دهند./

نظر شما