شناسهٔ خبر: 20604 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دیدار معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استاندار آذربایجان غربی

داود كشاورزيان در نشست معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استاندار آذربایجان غربی، از این استان به دلیل دارا بودن بیشترن تعداد مرزهای زمینی، به عنوان یکی از منحصر به فردترین استان‌ها یاد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داود كشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دیدار استاندار آذربایجان غربی، استان آذربایجان غربی را یکی از منحصربه فردترین استان های کشور به لحاظ دارا بودن بیشترین تعداد مرزهای زمینی دانست و یادآور شد: درحال حاضر اقدامات مناسبی برای توسعه فیزیکی مرزهای استان و توجه به ارتقاء سطح کیفی خدمات در این مبادی ورودی و خروجی انجام شده است که امیدواریم با برنامه ریزی بهنیه امکان بهره‌مندی بیشتر از این ظرفیت بالقوه اقتصادی فراهم شود.

داود کشاورزیان با تاکید بر اهمیت تامین امنیت مرزها به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های رونق این مبادی ورودی و خروجی بیان کرد: برقراری امنیت کامل و قابل اتکا در مرزها شرط اساسی برای سهولت تردد به شمار می‌رود که خوشبختانه این موضوع در تمامی مرزهای کشور برقرار است.

 وی مرزها را حلقه اتصال کشورها دانست و تصریح کرد: تسهیل روند ترددها بی‌شک نیازمند همکاری کشورهای مقابل مرزها است که این امر نیز در پیوند آن ها برای افزایش تبادلات اقتصادی، فرهنگی و تجاری و توسعه مراودات تاثیر بسزایی دارد.

 استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با تاکید بر حل مشکلات مرزی جهت روان‌سازی تردد ناوگان ترانزیتی اظهار کرد: کشور نیازمند افزایش صادرات در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی بوده و رفع مشکلات مرزی شرط اساسی و اولیه برای تحقق این امر است.

سعادت افزود: پایانه مرزی سرو و رازی در آذربایجان غربی از اهمیت بسزایی به لحاظ توسعه صادرات غیرنفتی برخوردار است و انتظار می‌رود عملیات عمرانی پایانه مرزی سرو در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام رسیده و طرح جامع ساخت پایانه مرزی رازی نیز آغاز شود.

وی افزود:توسعه پایانه مرزی بازرگان و تدوین برنامه‌های کاربردی برای تسهیل روند ترددها نیز مستلزم همکاری بیش از پیش بین دو کشور ایران و تركیه  و توجه به راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکل توقف ناوگان است.

 گفتنی است، در این سفر مدیران کل دفاتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی، فنی و امور پیمان‌ها و مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی، مهندس داود كشاورزیان را همراهی می کردند.

نظر شما