شناسهٔ خبر: 20666 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بیطرف در دومین همایش ملی شهرسازی مطرح کرد؛

حراج گذاشتن مقررات شهرسازی و مبحث دوم مقررات ملی ساختمان چالش پیشروی نظام شهرسازی/ برنامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان در بهره‌مندی از ظرفیت نیروی انسانی

حبیب بی‌طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انتقاد از به حراج گذاشتن مقررات شهرسازی و مبحث مقررات ملی ساختمان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از ظرفیت نیروی انسانی ماهر عضو سازمان در حوزه شهرسازی استفاده کامل را خواهد برد و در این‌باره برنامه‌های فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله بیطرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین در دومین همایش ملی شهرسازی گفت: به حراج گذاشتن مقررات شهرسازی و مبحث مقررات ملی ساختمان از چالش‌هایی است که نظام شهرسازی ایران با آن روبه‌روست و این شرایط موجب ایجاد سیمای نامطلوب در شهرها، گسترش حاشیه‌نشینی و آلودگی محیط زیست شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: نامتوازن بودن خدمات شهری، آهستگی حرکت شهروندان در معابر شهری به دلیل جمعیت فراوانی که در محله‌ها بیشتر از ظرفیت ساکن شده‌اند و در نهایت به حراج گذاشتن مقررات شهری مشکلات بی‌شماری را برای شهرها ایجاد کرده است.

این مقام مسئول در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیش از یک‌هزار عضو رسمی دارد تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از ظرفیت نیروی انسانی ماهر عضو سازمان در حوزه شهرسازی استفاده کامل را خواهد برد و در این‌باره برنامه‌های فراوانی دارد.

بیطرف با یادآوری این نکته که امروز مبحث جدید مطرح شده در دنیا وجود شهرهای هوشمند است افزود: مردم در تمامی دنیا امروزه با استفاده از سیستم‌های تلفن همراه و تامین برخط (آنلاین) درخواست‌هایشان، آرامش و آسایش دارند. همچنین هم اکنون در کشورهای مختلف و پیشرو بسیاری از متخصصان ایرانی در طراحی شهرهای هوشمند نقش دارند و ما باید این توان را داشته باشیم تا از این استعدادها و ظرفیت‌ها برای ارتقای خدمات شهری بهره ببریم.

به گفته وی شهر بارزترین جلوه تمدن انسانی و بازتابی از فرهنگ و روابط اجتماعی است که باید آرامش و آسایش شهروندان خود را تامین کند و شهروندان باید به راحتی آداب و سنن خود را که از عناصر هویت‌بخش هستند به اجرا بگذارند زیرا عناصر هویت‌بخش و استفاده از آنها در سیمای شهری نشانه خردورزی شهروندان است و مدیران در طراحی شهری به این موضوعات بیشتر از گذشته اهمیت دهند.

گفتنی است در دومین همایش ملی شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، منوچهر شیبانی اصل مدیرکل سازمان های نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و بسیاری از اعضای نظام مهندسی ساختمان کشور و استان تهران و شهرسازان حضور داشتند. همچنین دومین همایش ملی شهرسازی طی امروز و فردا، ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است. /

نظر شما