شناسهٔ خبر: 207849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه ۱۴۱؛ حلقه اتصال موفق مردم و راهداری/ رتبه برتر استان مرکزی در پاسخگویی به شکایات

محسن‌زاده اراک مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بر اساس گزارش خروجی از سامانه جامع مدیریت سوانح و حوادث کشور، استان مرکزی در هفت‌ماهه نخست سال جاری به‌دلیل اقدام به‌موقع، پیگیری مؤثر و خاتمه کامل شکایات مردمی در بخش‌های کالا و مسافر، در میان استان‌های برتر کشور قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، روح‌اله محسن‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از موفقیت این اداره‌کل در قرار گرفتن در جمع برترین استان‌های کشور در ارزیابی عملکرد سامانه ۱۴۱ خبر داد و گفت: بر اساس گزارش خروجی از سامانه جامع مدیریت سوانح و حوادث کشور، استان مرکزی در هفت‌ماهه نخست سال جاری به‌دلیل اقدام به‌موقع، پیگیری مؤثر و خاتمه کامل شکایات مردمی در بخش‌های کالا و مسافر، در میان استان‌های برتر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: در این بازه زمانی، مجموعاً هزار و ۹۶۶ فقره شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۴۱ در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای استان ثبت شده است که از این تعداد، هزار و ۹۴۱ مورد با پیگیری کارشناسان مربوطه خاتمه یافته و ۲۵ مورد نیز در حال بررسی نهایی است.

محسن‌زاده بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، تنها ۲۵ مورد شکایت در دست بررسی قرار دارد که آنهم برای روزهای آخر ماه مهر است و خوشبختانه هیچ مورد شکایتی بدون اقدام در سامانه باقی نمانده است که این امر نشان‌دهنده‌ پاسخ‌گویی سریع و عملکرد مطلوب مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حوزه حقوق شهروندی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به محورهای اصلی شکایات مردمی اظهار داشت: بیشترین موارد مربوط به عدم پرداخت کرایه، تأخیر در بارگیری و تخلیه کالا، و برخی مشکلات مرتبط با خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده که همگی با دقت بررسی و اقدامات لازم برای رفع آن‌ها انجام شده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از کارشناسان ادارات حمل و نقل کالا، مسافر و سامانه ۱۴۱، تأکید کرد: سامانه ۱۴۱ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها، پیشنهادات و شکایات مردمی در زمینه وضعیت راه‌ها و خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای است و نتایج ارزیابی اخیر نشان داد که استان مرکزی در مسیر پاسخ‌گویی مؤثر و خدمت‌رسانی مطلوب به مردم گام‌های مثبت و قابل‌توجهی برداشته است.