شناسهٔ خبر: 2081 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نورزاد در ديدار با هيات ارمنستاني خبر داد:

10 هزار کیلومتر خط ریلی به شبکه راه آهن اضافه می‌شود

علی نورزاد معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دیدار با معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان گفت: طی 10 سال آینده 10 هزار کیلومتر خط ریلی به شبکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در دیدار با آرتور آراکلیان افزود: دو کشور به لحاظ تاریخی دارای همکاری های گسترده و مشترک بسیاری هستند و ما امید داریم همکاری ایران و ارمنستان در زمینه حمل و نقل ریلی بیش از پیش توسعه یابد.

وی از توجه ویژه دولت و حمایت مجلس جمهوری اسلامی ایران برای گسترش خطوط ریلی در کشور خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی خاک ایران هم اکنون سهم مسافر در حمل و نقل ریلی 3.6 درصد و سهم بار در این حوزه 5.2 درصد است که تلاش ما رساندن این رقم در 10 سال آینده در زمینه مسافر به 16.4 و بار به 21.8 درصد است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: قصد ما افزایش 4 برابری سهم حمل و نقل ریلی در شبکه حمل و نقل کشور است که برای این موضوع به حدود 10 میلیارد یورو سرمایه گذاری جدید نیاز داریم.

نورزاد در پایان اظهار امیدواری کرد: با انعقاد تفاهم نامه ای در این خصوص ارتباط ریلی با ارمنستان سبب گسترش ارتباطات و توسعه ترانزیت کالا و خدمات میان ایران و ارمنستان شود.

در ادامه معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان ضمن تشکر از میهمان نوازی طرف ایرانی، گفت: هدف ما از این سفر ایجاد مقدمات لازم برای توسعه ارتباطات ریلی دو کشور دوست و همسایه است و امید داریم تا ایرانی ها با توسعه خطوط ریلی خود تا مرز ارمنستان این امکان را برای ما فراهم کنند.

آراکلیان افزود: ما نیز در ارمنستان مطالعات و تحقیقات خود را در رابطه با احداث خط ریلی تا مرز ایران به انجام رسانده ایم که این امر نیازمند ساخت حدود 300 کیلومتر راه آهن است که 100 کیلومتر آن نیز به تونل ها و پل ها اختصاص می یابد.

وی با مثبت خواندن برنامه های ریلی ایران، اظهار داشت: ما به برنامه ریلی شما برای احداث 10 هزار کیلومتر خط ریلی طی ده سال آینده بسیار خوشبین هستیم و خوشحال می شویم در این طرح ها اتصال خط آهن ایران به ارمنستان نیز مد نظر قرار گیرد./

نظر شما