شناسهٔ خبر: 20849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی رانش زمین در شهر باینگان،

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه خواستار مطالعات ژئوتكنیك برای بررسی مقاومت خاك شد

در پی رانش زمین در شهر باینگان، مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه به عنوان رئیس كارگروه مخاطرات زلزله و زمین لرزه در استان، خواستار آغاز هرچه سریعتر مطالعات ژئوتكنیك برای بررسی مقاومت برش خاك شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، عبداله بهادری، در پی بارندگی‌های بی‌وقفه در سراسر آسمان استان كرمانشاه كه منجر به رانش زمین در شهر باینگان واقع در اورامانات شد، پس از بازدید مستقیم محل ضمن دلجویی از ساكنان شهر به منظور حل این مهم، از اكیپ‌های مطالعاتی متشكل از كارشناسان آزمایشگاه مكانیك خاك، مهندسین راه و شهرسازی و البته متخصصین حوزه ژئوتكنیك در دانشگاه رازی استان، دستور بررسی عوامل مذكور در مهار این مشكل را صادر كرد.

مدیركل راه و شهرسازی، این بار در مقام ریاست كارگروه مخاطرات زلزله و زمین لرزه استان كرمانشاه با تاكید بر عوامل شهرداری شهر مبنی بر تخلیه هرچه سریعتر ساكنان ضلع غربی شهر باینگان در مسیر رانش، عایق‌سازی شیارهای زمین برای ممانعت از ورود آب باران و تشدید رانش را هم متذكر شد.

بارش باران در چند روز گذشته منجر به رانش زمین و البته خساراتی بیش از ۲ میلیارد تومان به خانه‌های مسكونی واقع در ضلع غربی شهر باینگان شده كه البته علاوه بر شدت بارندگی و جنس خاك می‌توان شیب تند منطقه مسكونی را هم از عوامل این رخداد طبیعی قلمداد كرد.

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه از خدمات هلال احمر در منطقه و اسكان ۷ خانوار خسارت دیده شهر در چادرهای سیار، قدردانی كرد.

این در حالی است كه وی بر تجدیدنظر در محل اقامت اهالی ضلع غربی شهر تاكید ویژه دارد.

نظر شما