شناسهٔ خبر: 20890 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تمایل شرکت‌های‌ آلمانی برای فروش دستگاه‌های حفر تونل از طریق فاینانس/ تاکید بر انتقال تکنولوژی همراه با دانش آن

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی که برای بازدید از نمایشگاه ماشین آلات راهسازی و مذاکره با شرکت های سرمایه گذاری آلمانی به مونیخ سفر کرده است از مذاکره با شرکت های راهسازی برای خرید دستگاه های تونل زنی TBM به صورت فاینانس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه وشهرسازی با سفر به آلمان از نمایشگاه بین المللی ماشین آلات راهسازی، معدنی و ساختمانی Bauma مونیخ بازدید و مذاکراتی نیز در خصوص خرید دستگاههای حفاری تونل TBM انجام داد.

علی نورزاد در رابطه با این مذاکرات گفت: با تکیه بر رویکرد اقتصاد مقاومتی انتقال تکنولوژی های نو در زمینه ساخت و توسعه انواع راهها در دستور کار قرار دارد. البته انتقال تکنولوژی زمانی در رشد و توسعه موثر است که همراه با دانش آن تکنولوژی باشد و ما این مهم را در تمامی مذاکرات مدنظر داشته ایم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افزود: در این سفر شرکت های مهمی که صاحب دستگاههای حفر تونل TBM هستند، برای فروش این دستگاه ها به روش فاینانس ابراز تمایل کردند که مذاکرات اولیه ای نیز در این رابطه صورت پذیرفت.

نورزاد اظهار داشت: برداشته شدن تحریم های بین المللی شرایط بسیار مساعدی را برای مشارکت با شرکت های تولیدکننده ماشین آلات و سرمایه گذاران در حوزه راهسازی فراهم آورده است که این امر به خوبی در نحوه رفتار آنها مشهود است و ما تلاش خواهیم کرد زمینه مشارکت با آنها را فراهم آوریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح دستگاههای TBM یادآور شد: دستگاه حفاری تونل (Tunnel boring machine) که به TBM مشهور است، نوعی ماشین غول پیکر است که تقریبا در همه حفاری‌های تونل از آن استفاده می‌شود. این دستگاه با مته‌ها و حرکت چرخشی که دارد با حفر تونل پیش می‌رود و از آن برای حفر تونل‌هایی با مقطع دایره‌ای که قطری بیش از ۱ متر دارند استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: روش‌های قدیمی که تونل ها با استفاده از انفجار و مته زنی حفر می شدند، باعث مشکلاتی در محیط‌های اطراف و همچنین نامنظم بودن تونل می‌شد، اما با استفاده از این دستگاه علاوه بر اینکه هیچ یک از دو مشکل ذکر شده وجود ندارد، هزینه ساخت نیز کاهش می یابد.

نظر شما