شناسهٔ خبر: 20938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی استان گلستان:

تمام راه‌های گلستان باز است و تردد در آنها با احتیاط جریان دارد

راهداری مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به ریزش نزولات جوی طی روز گذشته در استان، گفت: در حال حاضر تمام راه‌های استان كه بر اثر شدت این بارش‌ها برای ساعاتی با مشكل تردد و انسداد مسیر روبرو شدند، بازگشایی و تردد در آنها برقرار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم صبح روز دوشنبه در گفت و گویی خبری، توضیح داد: محور گرگان به آق قلا، بزرگراه كردكوی به بندرگز، محور روستایی گرگان به زیارت، محور كلاله به مراوه تپه و محور آزادشهر به سمت خوش ییلاق از جمله محورهایی بودند كه دچار آبگرفتگی و تجمیع رسوبات شده بودند.

مبارك قدم، همچنین از محور گنبد به آق قلا، محور گنبد به كلاله (بایلر)، محور رامیان به اولنگ، محورهای آنتنی دهنه محمد آباد در شهرستان علی آباد كتول و محور بندر تركمن به سه راهی یساقی به عنوان محورهای دیگری نام برد كه با آبگرفتگی و تجمیع رسوبات روبرو بوده كه با انجام عملیات لایروبی و تنقیه پل‌ها توسط راهداران به حالت عادی بازگشتند.

وی افزود: محورهای كوهستانی درازنو، محور توسكستان و  محور خوش ییلاق نیز بعلت ریزش برف و عدم استفاده رانندگان از زنجیر چرخ با اختلال تردد روبرو شده بودند كه با انجام عملیات راهداری اضطراری، تردد در آنها برقرار است اما باید تمام جوانب احتیاط به دلیل لغزندگی سطح آنها صورت گیرد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: محور گرگان به شاهرود، محور آزادشهر به خوش ییلاق، محور اولنگ و محور گرگان به زیارت نیز به دلیل شدت بارش و آبگرفتگی دچار ریزش سنگ همراه با گل و لای شده بودند كه هم اینك باز هستند.

مبارك قدم گفت: مامورین راهداری از زمان شروع بارش‌ها تا پاسی از شب با بكارگیری بیش از ۸۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبك، نیمه سنگین و سنگین و حضور فیزیكی در تمام محورهای دارای بارش برف و باران برای انجام اقدامات مورد نیاز راهداری اضطراری و هدایت و كنترل ترافیك عبوری و همچنین كنترل وضعیت رودخانه‌ها، تدابیر و تمهیدات وی‍ژه را بعمل آوردند.

وی یادآوردشد: بر اثر جاری شدن سیلاب در روز گذشته صدماتی به ابنیه فنی و جسم راه‌های ارتباطی استان بخصوص محورهای كوهستانی وارد شده كه پس از ارزیابی و جمع بندی‌های كارشناسی متعاقبا اعلام می‌شود.

این مقام اجرایی گلستان در پایان از كاربران جاده‌ها خواست كه با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه، احتیاط لازم، توجه به توصیه‌های مامورین راهداری و پلیس راه و همراه داشتن تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ برای تردد از مناطق كوهستانی اقدام كنند.

به گفته مبارك قدم، مركز مدیریت راه‌های اداره كل راه و شهرسازی گلستان نیز به صورت شبانه‌روزی جهت پاسخگویی از آخرین وضعیت راه‌ها و شرایط جوی با شماره تماس گویای ۱۴۱ و ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ در خدمت رانندگان است.

طول راه‌های استحفاظی استان گلستان به بیش از پنج هزار كیلومتر بالغ می‌شود.

نظر شما