شناسهٔ خبر: 209568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح نحوه ارائه خدمات مرتبط با سامانه املاک و اسکان به شهروندان استان تهران

خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران وظایف و مسئولیت‌های این اداره‌کل در ارتباط با سامانه ملی املاک و اسکان کشور را تشریح و بر نقش محوری این مجموعه در ارائه خدمات به شهروندان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و موضوع تبصره‌های ۷ و ۸ این قانون، گفت: یکی از وظایف اصلی ما، ارائه خدمات مطلوب در جهت توجیه و راهنمایی متقاضیان درخصوص سامانه املاک و اسکان و دستگاه‌های خدمات‌رسان متصل به این سامانه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: با توجه به اتصال بعضی از دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله بانک مرکزی، اداره ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی زیر مجموعه آن، نیروی انتظامی (فراجا)، بیمه مرکزی و آموزش و پرورش … به این سامانه، این اداره کل در راستای کمک به شهروندان به‌منظور خوداظهاری و ثبت اطلاعات املاک تحت مالکیت و سکونت خود، اعم از سکونتگاه اصلی یا فرعی، مشغول خدمات رسانی می‌باشد.

وی تصریح کرد: مشکل در اخذ ودیعه مسکن و استفاده از طرح‌های حمایتی به دلیل وجود سابقه مالکیت در سامانه املاک و اسکان، ثبت اشتباه مالکیت و کاربری و نیز ثبت اطلاعات نادرست، ابلاغ برگه‌های مطالبه مالیاتی از سوی ادارات مالیات مربوطه جهت مودیان، از جمله مسائل مورد اعتراض شهروندان است که این اداره تمام سعی خود را به‌منظور حل مشکلات مطروحه بکار گرفته است.