شناسهٔ خبر: 21020 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه عكس «زندگی در بافت تاریخی» در گرگان گشایش یافت

نمایشگاه عکس به منظور ارتقای هویت، حس تعلق مکانی و حفاظت از ارزش‌ها در بافت تاریخی شهرها و به مناسبت روز جهانی گرامیداشت بافت‌های تاریخی (ایکوموس)، نمایشگاه عكس«حس زندگی در بافت تاریخی» در خانه تاریخی كبیر گرگان برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، در این نمایشگاه ۴۵ عكس از محورها و گذرهای بافت تاریخی شهر گرگان توسط علاقمندان به میراث فرهنگی و تاریخی به نمایش درآمده كه وضعیت كنونی و گذشته بافت را نشان می‌دهد.

این نمایشگاه از امروز تا فردا چهارشنبه برای عموم علاقه‌مندان دایر است.

از دیگر مراسم گرامیداشت بافت تاریخی گرگان، پیاده روی مدیران، كارشناسان و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی استان از بازارچه صنایع دستی گرگان واقع در محله سرچشمه تا محله دوشنبه‌ای و خانه تاریخی كبیر بود.

انعقاد تفاهم‌نامه همكاری چهارجانبه بین دستگاه‌های اجرایی متولی همچون استانداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری گرگان برای ساماندهی و احیای بافت تاریخی گرگان بخش پایانی مراسم گرامیداشت بافت تاریخی گرگان را شكل داد.

بافت تاریخی گرگان از سمت شمال غرب و شمال به خیابان ۳۰ متری رسالت، از شرق به خیابان گرگان جدید، میدان وحدت و خیابان پاسداران، از جنوب به خیابان فرد جهان و خیابان ملل تا تقاطع خیابان پاسداران و از سمت غرب به خیابان ایرانشهر (طالقانی)، میدان مازندران و خیابان جمهوری محدود می‌شود.            

مساحت بافت تاریخی گرگان ۱۵۰ هكتار است كه در سال ۱۳۱۰ به ثبت رسیده است.

نظر شما