شناسهٔ خبر: 21048 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل:

مدیریت بهینه منابع دولتی از اركان اقتصاد مقاومتی است/ برنامه‌ریزی برای فراخوان جذب سرمایه‌گذاران توانمند

نشست مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مدیریت بهینه منابع دولتی و صرفه‌جویی در استفاده از منابع یكی از اركان اصلی حركت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه در جلسه ماهانه هم اندیشی مدیران كل دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی كه در سالن جلسات سرپرستی بانك مسكن استان برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: استفاده از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دعوت از پیمانكاران با توان مالی بالا جهت اجرای پروژه‌ها می‌تواند زمینه را برای بهبود بهینه منابع دولتی فراهم كند.

وی سال گذشته را سال موفقی برای مجموعه راه و شهرسازی استان عنوان كرد و گفت: كارنامه خوب راه و شهرسازی در استان نشان‌دهنده همدلی، همفكری و هماهنگی بین مدیران این مجموعه است.

محبت خواه افزود: دستگاه‌های اجرایی هرچقدر كه به هم نزدیك‌تر شوند، مشكلات بزرگ هم در این جمع كوچك می‌نمایند.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل، عملكرد بانك مسكن را در پرداخت تسهیلات مسكن مهر بی‌نظیر خواند و گفت: بانك مسكن به‌عنوان بانك عامل در طرح مسكن مهر نقش ویژه‌ای را داشته است و عملكرد آن هم در سطح كشور و هم در استان قابل تقدیر است.

محبت خواه برگزاری جلسات هم‌اندیشی مدیران را كارگشای بسیاری از مشكلات دانست و گفت: سال گذشته با برگزاری این جلسات موفقیت‌های محسوسی را در برنامه‌های این ادارات شاهد بودیم و مطمئنا امسال نیز در بهبود خدمت‌رسانی به مردم و توسعه استان منشا اثر خواهد بود.

مدیر شعب بانك مسكن استان اردبیل نیز در این جلسه به استفاده مناسب از فرصت‌های پیش آمده در جهت توسعه استان اشاره كرد و گفت: بانك مسكن بانك تخصصی و توسعه‌ای در زمینه مسكن است و عملكرد مطلوب آن در طرح مسكن مهر بیانگر این مطلب است.

ابوالفضل كوهی‌فرد با اشاره به اینكه در طرح مسكن مهر استان ۶۲ هزار واحد تسهیلات از طرف بانك مسكن ارائه شده است، افزود: از این تعداد برای ۵۱ هزار واحد قرارداد فروش اقساطی صادر شده و ۱۱ هزار واحد باقی‌مانده در صورت ارجاع پرونده طی امسال و سال آینده تكمیل می‌شود.

وی از پرداخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات به شركت‌های تعاونی مسكن مهر استان خبر داد و گفت: از این تعداد نیز ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تبدیل به فروش اقساطی شده و با برگزاری جلسات متعدد تكمیل پرونده ۵ هزار واحد باقیمانده پیگیری می‌شود.

مدیر شعب بانك مسكن استان اردبیل بر تكمیل سریع پرونده واحدهای باقیمانده و ارجاع به این بانك تاكید كرد و گفت: درصورت تاخیر در صدور قرارداد فروش اقساطی، سود دوران مشاركت افزایش و زمان بازپرداخت كمتر می‌شود و این به سود صاحبان واحدها نیست.

كوهی فرد در ادامه گزارش خود استفاده بهینه از منابع این بانك را یادآور شد و گفت: ۳۸.۵ درصد از تسهیلات اعطایی در استان از طریق بانك مسكن پرداخت شده و این بیانگر تلاش و جدیت این مجموعه در حمایت از تولید مسكن در استان است.

وی افزایش منابع استانی را به صرفه و صلاح مردم استان دانست و گفت: درصورت افزایش منابع استانی بانك، می‌توان دو برابر این مبلغ را نیز از مركز تامین كرد و در قالب‌های مختلف در جهت رشد و توسعه استان هزینه نمود.

بنابر این گزارش در این جلسه مقرر شد اتاق فكر اقتصاد مقاومتی با حضور كارشناسان مجرب هریك از دستگاه‌های مربوطه تشكیل و پس از انجام مطالعات كارشناسی نتایج حاصله در جلسات بعدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

همچنین مقرر شد با احصاء قابلیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری حوزه راه و شهرسازی استان نسبت به فراخوان جذب سرمایه‌گذاران توانمند برنامه‌ریزی شود.

نظر شما