شناسهٔ خبر: 210611 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

شفافیت و پاسخگویی در فروش بلیت قطار الزامی است/ توسعه قطارهای گردشگری در دستور کار

مسافری سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن، شفافیت، پاسخگویی و اتکا بر ظرفیت کارشناسی و شرکت‌های خصوصی را الزامات قطعی این معاونت برشمرد.

️به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، غلامحسین کریمی، سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن، شفافیت، پاسخگویی و اتکا بر ظرفیت کارشناسی و شرکت‌های خصوصی را الزامات قطعی این معاونت برشمرد.

 کریمی در نشست با مدیرکل و معاونان اداره کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن،در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد، با تأکید بر لزوم شفاف‌تر شدن سامانه‌های فروش بلیت، گفت: الگوهای تخصیص ظرفیت، سیاست‌های فروش و سازوکارهای مدیریت تقاضا باید بدون ابهام و با نظارت عالیه شرکت راه‌آهن و کارشناسان متخصص باشد تا بتوانیم نظارت‌پذیری را افزایش دهیم.

️کریمی، توسعه قطارهای بین‌المللی و گردشگری، بهبود بهره‌وری لکوموتیو، کاهش تأخیرات و یکپارچه‌سازی مراکز تصمیم‌گیری را از مأموریت‌های بسیار مهم معاونت مسافری برشمرد و تاکید کرد: روح کار ما میدانی است و تصمیم‌ها باید عملی، قابل اجرا و اثرگذار باشند. از این رو، شناخت واقعیت از نزدیک، ارتباط مستمر با کارکنان ایستگاه‌ها و قطارها و دریافت بازخورد از مسافران به طور جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

️در این نشست، معاونت‌های مختلف اداره کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری، به منظور هم افزایی برای پیشبرد اهداف کلان حوزه مسافری، گزارشی از اقدامات و چالش‌های واحدهای خود ارائه دادند.