به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تهران، فرهاد احمدینیا معاون آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور در دوره بررسی مخلوطهای آسفالت گرم که در این اداره کل برگزار شد بر اهمیت بهروزرسانی استانداردها، استفاده از مصالح مرغوب، کنترل دقیق شیتهای آزمایشگاهی و پایش مستمر کیفیت اجرای روسازی تأکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت آسفالت از مهمترین عوامل افزایش عمر جادهها و کاهش هزینههای نگهداری است.
وی همچنین گزارشی از وضعیت فعلی پروژهها، نتایج آزمایشگاهی و توصیههای فنی برای اصلاح روند تولید و اجرای آسفالت ارائه کرد و افزود: کنترل دقیق طرحها و انطباق آنها با شرایط اقلیمی و ترافیکی راههای استان، عامل اصلی دستیابی به آسفالت بادوام و استاندارد است.
احمد نوعی قالیباف مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با اشاره به ضرورت پایش مداوم کیفیت آسفالت گفت: نتایج شیتهای آزمایشگاهی و بررسی دقیق طرحها، ابزار اصلی ما برای کنترل استاندارد مصالح و افزایش عمر مفید روسازی است.
وی افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان به صورت مستمر در کنار راهداری است تا با انجام آزمایشهای تخصصی، تغییرات را رصد کرده و راهکارهای اصلاحی ارائه دهد و کیفیت پروژههای عمرانی را در بالاترین سطح حفظ کند.
در ادامه این نشست، محمد حسینپور، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران چالشهای فنی مانند کیفیت مصالح، درصد دانهبندی، نوع و میزان قیر مصرفی، انحرافات احتمالی و راهکارهای اصلاحی را مورد ارزیابی قرار داد و بر تقویت همکاری میان واحدهای اجرایی، پیمانکاران و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تأکید کرد.
وی اظهار داشت: طرحهای اختلاط و شیتهای آزمایشگاهی ستون اصلی تضمین کیفیت روسازی راهها هستند و هر میزان دقت در این حوزه مستقیماً به افزایش ایمنی و دوام راهها و کاهش هزینههای نگهداری منجر میشود.
حسینپور افزود: همکاری نزدیک میان راهداری، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و عوامل اجرایی یک ضرورت غیرقابل انکار است و امید است با استمرار این جلسات، پروژههای راهسازی استان با بهترین کیفیت ممکن پیش رود.
علی خجسته معاون فنی و راههای روستایی, روسای ادارات شهرستانهای تابعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمعی از کارشناسان، مهندسین مشاور و پیمانکاران در این دوره حضور داشتند.