شناسهٔ خبر: 21089 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل گروه شركت‌های «دابل ویو چین»:

آمادگی چین برای سرمایه گذاری در منطقه اقتصادی چابهار/ بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در چابهار

منطقه آزاد چابهار مدیرعامل گروه شركت های «دابل ویو چین» گفت: استفاده از موقعیت راهبردی بنادر و منطقه آزاد چابهار برای فعالیت سرمایه گذاران، تجار و فعالان اقتصادی كشور چین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، نیك‌یی مدیرعامل گروه شركت‌های «دابل ویو چین» چهارشنبه شب در نشستی با معاون اقتصادی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: شركت های تجاری و اقتصادی چین تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه اقتصادی و راهبری چابهار دارند.

وی افزود: شركت «دابل ویو» كه از سوی دولت چین حمایت ویژه می شود بیش از ۷۰ شركت در زمینه‌های ساخت فرودگاه، راه آهن، بزرگراه و پل سازی، اسكله و بندر، نیروگاه برق و آب عمران شهری و ساختمان سازی و مهندسی آبراها و مهندسی پتروشیمی دارد.

وی گفت: این شركت با رتبه AAA در چین بیش از هزار و ۷۰۰ نیروی فنی و حرفه ای دارد و ارزش ماشین آلات آن به ۵۳۰ میلیون دلار می رسد.

مدیرعامل گروه شركت های «دابل ویو چین» ادامه داد: ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری و مشاركت در اجرای طرح های چابهار درحال بررسی است و مذاكرات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

نیك‌یی گفت: سالانه گردش مالی ۷۰ شركت وابسته به گروه «دابل ویو» بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار است و در ۱۵۶ كشور دنیا فعالیت و سرمایه گذاری در زمینه های یاد شده را دارد.

عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت راهبردی افق روشنی برای كشورهای منطقه دارد.

عبدالرحیم كردی اظهار داشت: چابهار نقطه اتصال سه قاره است و ۸۰۰ میلیون نفر ساكن در كشورهای cis و افغانستان محصور در خشكی می توانند از طریق این منطقه به آبهای اقیانوسی اتصال پیدا كنند.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار تمامی زیرساختها و اقدامات را برای فعالیت سرمایه گذاران آماده می كند و از هرگونه همكاری برای ایجاد اشتغال، توسعه و عمران منطقه دریغ نخواهد كرد.

وی بیان كرد: نگاه مسئولان نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری به منطقه مكران سبب توسعه زیر ساخت های چابهار و سواحل آن شده است.

هیات سرمایه گذار كشور چین در سفر دو روزه خود به چابهار از زیرساختهای بندری، اسكله ها، طرح توسعه بنادر شهید بهشتی و شهید كلانتری، شركت پتروشیمی مكران و سازمان منطقه آزاد چابهار دیدن كردند.

چابهار تنها بندر اقیانوسی كشور و سرزمین موج و مرجان با ۱۳هزار و ۱۶۱ كیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان(مكران) و از غرب به كنارك متصل است.

این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مكرانِ بلوچستان از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۵۴۹ آبادی دارای سكنه تشكیل شده است و تا زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان ۶۴۵ كیلومتر فاصله دارد.

نظر شما