شناسهٔ خبر: 21090 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه شورای اداری حمل و نقل و پایانه‌ها عنوان شد:

صدور ۱۸۰۰ کارت هوشمند جدید برای رانندگان ناوگان باری و مسافری همدان/ ارتقاء خدمات حمل و نقل عمومی گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل/ ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۸۰۰ راننده

کامیون مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها در جمع پرسنل این اداره کل گفت :ارتقاء خدمات حمل و نقل یکی از محورهای پیشرو در محقق کردن اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در زمینه افزایش درآمد سرانه است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان، اولین جلسه شورای اداری حمل و نقل و پایانه ها با حضور مدیر كل، معاونان، روسای ادارات و کلیه پرسنل این اداره کل برگزار شد.

نصرت‌الله حیدری ضمن تبریک فرارسیدن ماه رحب ، ولادت گوهر تابناک امامت و ولایت علی (ع) و تبریک روز پدر، در ارزیابی عملکرد نوروزی آن را رضایت بخش دانست و از همکارانی که در نظارت و بازدیدهای روزهای تعطیل نوروزی مشارکت داشته اند قدردانی کرد .

وی افزود رهبر معظم انقلاب طی چند سال گذشته  به اقتصاد مقاومتی و شاخه ای از آن که منجر به پایداری کشور در مقابل مشکلات جهانی و داخلی  بشود اشاره کرده اند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها افزود : امید است امسال با اقدامات جدی و عملی کردن اهداف و برنامه ها بتوانیم در امر توسعه همزمان ؛کاهش محرومیت ها و افزایش بهره وری نقش داشته باشیم .

وی ارتقاء ایمنی، کاهش تصادفات، تسریع در امدادرسانی جاده ای،  پیگیری و اجرای کامل طرح پیمایش سوخ ت بر اساس عملکرد و بهسازی راه ها را از مصادیق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی برشمرد.

جیدری هم چنین به تبدیل جاده ها از دو خطه به چهار خطه، ارتقاء وضعیت تابلوها و جابجایی درست و ایمن کالا و مسافر که در نهایت رشد اقتصادی و افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد اشاره کرد .

وی افزود از معاونین خواسته شده تا در این جلسه با بیان  اهداف کاری در سال جدید فعالیت همکاران را در جهت دستیابی به اهداف سوق دهند چرا که  با مشخص شدن هدف تمام برنامه ریزی و فعالیت ما برای دست یابی به آن متمرکز خواهد شد .

زمینه اشتغال۱۸۰۰ راننده حرفه ای دربخش  حمل و نقل جاده ای ایجاد شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان همچنین با اشاره به صدور یک هزار و ۸۱۳ کارت هوشمند جدید برای رانندگان ناوگان باری و مسافری استان بیان کرد: این تعداد راننده پس از طی مراحل ثبت نام و تکمیل مدارک لازم به جرگه فعالان این بخش افزوده شده اند.

حیدری افزود: از مجموع کارت‌های صادره تعداد یک هزار و ۶۰۰ کارت هوشمند برای رانندگان باری و تعداد ۲۱۳ کارت هوشمند رانندگی برای فعالیت در بخش مسافری صادر شده است .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها افزود: به منظور تسهیل در ثبت نام و تسریع در صدور ، تعویض ، المثنی و تمدید كارت هوشمند رانندگان و ناوگان از شهریور ماه سال ۹۳ انواع كارت هوشمند در محل اداره كل حمل و نقل و پایانه های  استان  چاپ و صادر می شود .

وی خاطر نشان كرد : در امر حمل و نقل عمومی برون شهری  تردد رانندگان بدون داشتن كارت هوشمند در جاده ها ممنوع است و این کارت در واقع شناسه فعالیت در بخش حمل ونقل عمومی  است.

حیدری گفت: كلیه اطلاعات راننده و ناوگان از  سیستم بر روی حافظه كارت هوشمند گنجانده شده است. ثبت این اطلاعات در سیستم امكان دسترسی به مشخصات ، کنترل و ارزیابی فعالان عرصه حمل و نقل و شرایط ناوگان را به ما می دهد.

وی خاطر نشان کرد ثبت نام اولیه , اخذ مدارک و ورود اطلاعات مدارک دریافت شده در سیستم های آنلاین و برخط وارد توسط انجمن های صنفی صورت می گیرد .کارشناسان اداره پس از اطمینان از صحت مندرجات نسبت به چاپ و صدور کارت هوشمند برای متقاضیان اقدام می نمایند .

وی با اشاره به طرح های مكانیزه و حرکت به سمت شبکه ای شدن حمل ونقل و تجمیع اطلاعات گفت : مکانیزه شدن کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی به وضعیت حمل ونقل جاده ای  کمک خواهد کرد. تا در آینده با فعالیت های شبكه ای و گسترده از طریق درگاه ملی به جایگاه واقعی خود برسد.

در ادامه جلسه  معاون حمل و نقل نیز با ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای متبوع در سال ۹۴ گفت ما واقفیم که همکاران ما با سعی و تلاش جهت رسیدن به نتایج مطلوب گام برداشته اند و قدردان زحمات آنان هستیم .

مصطفی پناهنده افزود ولی با توجه با اینکه در بررسی عملکرد، هر روز ما باید بهتر از دیروز باشد و چنانچه دو روز ما مثل هم باشد ضرر کرده ایم ؛ باید تمام توان خود را در جهت بهتر انجام شدن امور با شیوه های  مختلف بکار گیریم .

معاون حمل ونقل اداره کل  به بازدید مستمر و حداقل یک بار در ماه از تمامی شرکت ها اشاره کرد و افزود در نظر است با برگزاری جلسات منطقه ای با استان های مجاور سیاست های مشترکی را در چگونگی حمل و نقل کالا و مسافر تدوین و اعمال کنیم.

نظر شما