شناسهٔ خبر: 21107 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در همایش معمار، نظام مهندسی و افق‌های پیش‌رو صورت گرفت

رونمایی از ۲ کتاب‌ معماری در یک مراسم/ مظاهریان: معماری امروز ما تلاشی است برای معرفی معماری۴ دهه اخیر

رونمایی مشاور رئیس جمهور و معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه همایش ملی دو روزه «معمار، نظام مهندسی و افق‌های پیش‌رو» در استان ایلام و با حضور اعضای نظام مهندسی ساختمان ۳۱ استان کشور از دو کتاب «عناصر شفاف پوسته خارجی» و «معماری امروز ما» رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر روز گذشته (دوم اردیبهشت ماه) در اختتامیه همایش ملی دو روزه «معمار، نظام مهندسی و همایش‌های پیش‌رو» از دو کتاب معماری امروز ما به قلم مشترک منصور بهادری، رضا منصوری و زکریا سلیمانی و همچنین کتاب عناصر شفاف پوسته خارجی ساختمان نوشته حمید عرفانیان جم رونمایی شد.

در رونمایی از این دو کتاب، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، فرهاد احمدی معمار و عضو هیات علمی دانشگاه، شاهین حیدری رئیس دانشکده معماری دانشگاه تهران و تنی چند از اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و مروارید استاندار ایلام نیز حضور داشتند و به رسم یادبود امضاهایی را بر دو اثر رونمایی شده به یادگار نگاشتند.

حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از دو کتاب فوق گفت: معماری امروز ما تلاشی است برای معرفی معماری ۳-۴ دهه اخیر و اینکه ما در گذشته دورتر نمانیم و باور کنیم به معماری امروز خود، نیروهای جوانی که داریم و تلاش هایی که در این راستان دارد انجام می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: باید از آن گذشته‌ای که افتخار بود و همچنان هست، عبور کنیم و نگاهمان رو به آینده باشد. معتقدم، کتاب (عناصر خارجی پوسته خارجی ساختمان) می‌تواند چنین نقشی را به خوبی ایفا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان ویژگی های کتاب عناصر شفاف پوسته خارجی ساختمان گفت: این کتاب، بررسی دقیق تکنولوژی معماری است که مشخصا به بحث پوسته‌های ساختمان که از نقاط آسیب‌پذیر در بناهای بلند بوده و به دلیل بی توجهی در رخدادهای طبیعی نقایص‌اش نمودار می‌شود، در نظر دارد تا جزئیات به روز و منطبق بر استانداردهای جهانی به همراه نقشه ها و نمونه های مناسب معرفی کند.

مظاهریان در پایان تاکید کرد: حرکت‌های خوبی برای اصلاح وضعیت در کشور آغاز شده است که انتظار می‌رود ادامه پیدا کند تا بتوانیم فرزند زمان خویشتن باشیم. /

نظر شما