به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید پارسا گفت: با هدف کنترل و نظارت مضاعف بر عملکرد شرکتهای حملونقل، به تخلفات ۲۰ شرکت حمل ونقل کالا و مسافر رسیدگی شد.
وی با اشاره به عملکرد کمیسیونهای تخلفات این اداره کل گفت: «از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۴ فقره تخلف رانندگان بخش حمل و نقل کالا و مسافر و ۱۰۸ فقره تخلف شرکتهای حمل و نقل در کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲ بررسی و تصمیمات قانونی درباره آنها صادر شده است.»
معاون حمل و نقل اداره کل، افزود: عمده تخلفات بررسی شده شامل صدور بارنامه صوری، عدم رعایت مقررات کرایه، نقص در مدارک رانندگان و خودروها، و تخلفات ایمنی و فنی بوده است .
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی کنترل و نظارت انجام شده در حوزه حمل و نقل، ارتقای کیفیت خدمات و اعمال انضباط قانونی در حوزه حمل و نقل جادهای است گفت: تیمهای گشت و کنترل جادهای اداره کل راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال بوده و تخلفات رانندگان و شرکتها را مستقیماً ثبت و گزارش میکنند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای در پایان تصریح کرد: «مردم و فعالان حوزه حمل و نقل میتوانند هرگونه تخلف یا نارضایتی را از طریق سامانه ۱۴۱ گزارش دهند تا اقدامات قانونی لازم، اتخاذ شود.»