شناسهٔ خبر: 21205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال گذشته انجام شد:

رانندگان حرفه‌ای برون شهری در استان همدان بیش از ۱۴ هزار نفر ساعت آموزش دیدند

آموزش به رانندگان رانندگان بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر در استان همدان طی سال گذشته با حضور در ۸۷ دوره مختلف آموزشی، بیش از ۱۴ هزار نفر ساعت مباحث و موارد مرتبط با شغل خود را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل با بیان این مطلب، گفت: دو هزار و ۴۸۹ نفر راننده با حضور روزانه ۵ ساعت در روز ۱۴ هزار و ۱۷۲ نفر ساعت دوره آموزشی بدو خدمت و مهار بارهای خطرناک را طی کردند.

محمد سرگزی افزود: به منظور ارایه خدمات بهینه به بهره‌گیران از حمل و نقل عمومی، گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه برای رانندگان و گروه‌های مختلف شاغلین بخش حمل و نقل الزامی است.

وی گفت: این دوره‌ها با همکاری انجمن‌های صنفی برگزار و طی سال گذشته ۸۷ دوره آموزشی ویژه رانندگان بار و مسافر در استان همدان تشکیل شده است که ۸ دوره مختص رانندگان بخش حمل و نقل مواد خطرناک بوده است.

وی در ادامه گفت: رانندگان فعال در بخش حمل مواد خطرناک قوانین و مقررات جدید را در این زمینه کسب کرده‌اند و با رعایت موارد آموخته شده ملزم به ارائه خدمات مناسب و ایمن در حمل و نقل این مواد خواهند بود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع  این اداره گفت: ۸۰ دوره نیز کلاس‌های بدو خدمت ویژه رانندگانی بوده است که تاکنون در این کلاس‌ها شرکت نکرده بودند و پس از گذراندن هر دوره، برای هر یک از شرکت کنندگان گواهی نامه آموزشی صادر شده است.

وی افزود: سرفصل‌های آموزشی رانندگان در این دوره‌ها اخلاق حرفه‌ای، قوانین و مقررات، حمل مواد خطرناک، مهار ایمن بار و مهارت‌های رانندگی است که در راستای ارتقای دانش و افزایش مهارت‌های شغلی دست اندر کاران بخش حمل و نقل جاده‌ای سپری می‌شود.

سرگزی افزود: در مجموع از دو گروه ذکر شده تعداد دو هزار و ۴۸۹ نفر دوره آموزشی بخش‌های مختلف شامل رعایت اخلاق حرفه‌ای، کنترل و نظارت بر حمل بار را سپری کرده‌اند.

وی بر آموزش مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل، تاکید کرد و گفت علاوه بر رانندگان، جلسات دوره‌ای آموزشی و توجیهی برای مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل نیز برگزار می‌شود که می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش ایمنی در این بخش داشته باشد.

شایان ذکر است در حال حاضر حدود ۱۹ هزار و ۲۳۰ نفر راننده حرفه‌ای باری و ۳ هزار و ۱۳۹ نفر راننده حرفه‌ای مسافری دارای کارت هوشمند در استان همدان در بخش جابجایی بین شهری کالا و مسافر فعالیت می‌کنند.

نظر شما