شناسهٔ خبر: 21264 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بین رییس سازمان راهداری و رییس دانشگاه شهید بهشتی انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه تأسیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات روانشناسی ترافیک و حمل و نقل/ استفاده از تجارب جهانی در حل مشکلات ترافیک و ارتقای فرهنگ ایمنی

امضای تفاهم نامه تفاهم‌نامه تأسیس مرکز ملی تحقیقات٬ مطالعات روانشناسی ترافیک و حمل و نقل بین رییس سازمان راهداری و رییس دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در سمپوزیوم روانشناسی ترافیک و حمل و نقل که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و این دانشگاه برای راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات و مطالعات روانشناسی ترافیک و حمل و نقل در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی بین داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده و معاون وزیر راه و شهرسازی و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی امضا شد.

این مرکز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود با استفاده از تجارب جهانی در حل مشکلات و معضلات ترافیک و حمل و نقل در ایران تأسیس می‌شود.

همچنین طراحی و راه‌اندازی مرکز سنجش و ارزیابی برای پاسخ به نیازهای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه براساس استانداردهای ملی و جهانی به منظور ارتقای فرهنگ ایمنی و اصلاح رفتارهای ترافیکی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

از موضوعات دیگر این تفاهم‌نامه طراحی‌ سیستم‌های آموزش و توسعه منابع انسانی جهت سنجش صلاحیت در مشاغل مختلف و آماده‌سازی افراد برای احراز مشاغل مربوط با تأکید بر مشاغل مدیریتی است.

همچنین این تفاهم‌نامه با هدف همکاری همه‌جانبه آموزشی تحقیقاتی و فناوری در جهت زمینه‌سازی استمرار و گسترش آموزش‌های کاربردی و بسط تحقیقات بنیادی٬ کاربردی و توسعه‌ای در حوزه روانشناسی ترافیک و حمل و نقل در ایران به امضا رسید.

ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه شهید بهشتی و وزارت راه و شهرسازی به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های همکاری در سطح ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی جهت بهره‌برداری از تجارب نوین جهانی هدف دیگر این تفاهم‌نامه است./

نظر شما