شناسهٔ خبر: 21350 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در اصفهان تشريح کرد؛

جزئیات نشست هم‌اندیشی نسل جدید توسعه‌شهری اصفهان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی/ انتقاد از تسلط کمیت بر کیفیت در توسعه شهرها/ اجرای طرح‌های توسعه شهری با تعامل باشد نه تقابل

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی نسل جدید توسعه شهری اصفهان با انتقاد از تسلط کمیت بر کیفیت در توسعه شهرها گفت: با توجه به منابع محدود و وضعیت ناپایدار موجود باید با تکیه بر خردجمعی، توسعه شهرها را نیز کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست هم اندیشی نسل جدید توسعه شهری اصفهان صبح امروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت با حضور پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، زهره داودپور مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی، حجت الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مهندس محمدعلی طرفه‌نژاد معاون امور عمرانی استانداری اصفهان و جمعی از صاحبنظران، استادان دانشگاه و مشاوران شهرسازی به منظور رسیدن به نظرات مشترک در حوزه شهرسازی در اداره راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست که در ابتدا با ارائه نقطه نظرات صاحبنظران، اساتید دانشگاه و جمعی از مسئولان همراه بود مسائل عمده شهرسازی و نسل جدید توسعه شهری بررسی شد.

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در این نشست هم‌اندیشی در استان اصفهان با اشاره به اهمیت نقش معمار در ساخت و ساز به داشتن نگاه ویژه به شهر تاریخی اصفهان تاکید کرد و گفت:  اصفهان به دلیل قدمت و تاریخ معماری که دارد نیازمند نگاه ویژه است زیرا آثار تاریخی فراوانی را در این شهر شاهد هستیم که اعتبار بین‌المللی برای ایران فراهم کرده است.

دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی افزود: ظرافتی که در معماری اصفهان وجود دارد از آن جهت قابل‌تقدیر است که پیام‌های آن به نسل‌های بعد منتقل شد و این انتقال باعث شد که شهر اصفهان به واسطه ارزش‌های تاریخی در جهان شناسانده و معرفی شود.

طرح‌های توسعه‌شهری به تنهایی مشکلات را حل نمی‌کنند

حناچی تاکید کرد: لازم است مشکلات را حل کنیم که یکی از مشکلات تسلط کمیت بر کیفیت است که قطعا باید در این زمینه تجدید نظر شود.

وی در پایان افزود: با توجه به منابع محدود و وضعیت ناپایدار موجود باید با تکیه بر خردجمعی، توسعه شهرها را نیز کنترل کرد.

اصفهان مناسب‌ترین شهر برای اجرای طرح جدید شهرهای توسعه شهری

زهره داودپور مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست حاضر شد و در جمع استادان و صاحبنظران گفت: اگر امروز می‌گوییم طرح‌های جامع برای شهرها مناسب نیست باید توجه کنیم این طرح‌ها در زمان خود تمامی مطالبات را پاسخگو بودند. در اصفهان طرح‌های مختلفی اجرا شده است ولی ما امروز از اصفهان توقع بیشتری داریم و این طرح‌ها به تنهایی نمی‌توانند مسائل شهر را حل کنند و مشارکت مردم، مسئولان، طراحان و برنامه‌ریزان شهری را می‌طلبد و لازم است در زمان اجرای طرح، تعامل باشد نه تقابل.

داودپور افزود: اصفهان مناسب‌ترین شهر برای اجرای طرح جدید شهرهای توسعه شهری در کشور است و با رویکردهای جدید باید معرفی شود. اصفهان شهر بین المللی و خلاقی است که باید نگاه توسعه‌ای در آن وجود داشته باشد.

گفتنی است در طی این نشست، مشاوران، صاحنظران و استادان دانشگاه نظرات خود را درباره طرح ‌های جامع شهر اصفهان ارائه کردند. /

نظر شما