شناسهٔ خبر: 21585 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور روسای جمهوری دو کشور صورت گرفت:

امضای ۱۹ سند همکاری بین ایران و کره‌جنوبی/ امضای ۳ سند همکاری در حوزه حمل و نقل

دیدار در حضور روسای جمهوری دو کشور ایران و کره جنوبی، سه سند همکاری در بخش‌های حمل و نقل دریایی و امور زیربنایی بین وزیر راه و شهرسازی با وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی و همچنین وزیر امور خارجه این کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز مراسم امضای اسناد همکاری با حضور روسای جمهوری ایران و کره جنوبی بر گزار شد.

در این مراسم موافقت‌نامه حمل و نقل دریایی بین عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر امور خارجه کره جنوبی به امضا رسید.

همچنین موافقت‌نامه‌ چارچوب حمل و نقل و امور زیربنایی بین عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و کانگ.هو.این وزیر زمین زیرساخت و حمل‌ونقل کره جنوبی امضا شد.

علاوه بر این یادداشت تفاهم همکاری در زمینه توسعه بنادر نیز بین عباس آخوندی و وزیر امور خارجه این کشور به امضا رسید.

در این مراسم ۱۹ سند همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی و قضایی بین دو کشور به امضا رسید و سپس روسای جمهور دو کشور در نشست مطبوعاتی شرکت کردند.

رییس جمهوری روحانی در بخشی از اظهارات خود با تاکید بر اینکه حجم مبادلات ایران و کره جنوبی از ۳ میلیارد دلار فعلی به ۱۸ میلیارد دلار افزایش می‌یابد از راه‌اندازی پروازهای سئول - تهران خبرداد.

لازم به ذکر است روز گذشته وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی با حضور در ساختمان وزارت راه و شهرسازی با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما