شناسهٔ خبر: 216537 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آینده شهرهای ایران در گرو تصمیم‌ها و مسئولیت‌پذیری مهندسان است

غلامرضا کاظمیان معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرارسیدن روز مهندس را که به یاد دانشمند بزرگ، خواجه نصرالدین طوسی نامگذاری شده است به تمامی مهندسان کشور تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کاظمیان معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در پیامی،  پنجم اسفندماه را که به یاد دانشمند بزرگ، خواجه‌نصیرالدین طوسی، به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است، به تمامی مهندسان کشور که در عرصه‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی هستند تبریک گفت. 

متن پیام بدین شرح است: روز مهندس، تنها یک مناسبت تقویمی نیست. بلکه یادآور جایگاه اندیشه، خرد فنی و مسئولیت اجتماعی کسانی است که آینده سرزمین را نه با شعار، بلکه با محاسبه، طراحی و ساختن رقم می‌زنند. مهندسی، هنر تبدیل رؤیا به واقعیت است، پلی میان ایده و اجرا و پیوندی میان دانش و زندگی روزمره مردم.

امروز بیش از هر زمان دیگری، کشور ما به مهندسانی نیاز دارد که در کنار مهارت فنی، از نگاه راهبردی، تعهد حرفه‌ای و درک عمیق نسبت به منافع عمومی برخوردار باشند. در عرصه شهرسازی و معماری، مهندسان نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌دهی به کیفیت زندگی شهروندان، پایداری محیطی، ایمنی، زیبایی و کارآمدی شهرها ایفا می‌کنند. آینده شهرهای ایران، در گرو تصمیم‌ها، طراحی‌ها و مسئولیت‌پذیری همین جامعه متخصص است.

اینجانب ضمن تبریک صمیمانه روز مهندس به همه مهندسان کشور، به‌ویژه همکاران پرتلاش در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و جامعه حرفه‌ای شهرسازی و معماری، بر این باورم که با تکیه بر دانش بومی، اخلاق حرفه‌ای و بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌های نوین، می‌توانیم افق تازه‌ای از توسعه متوازن، پایدار و انسان‌محور را برای ایران رقم بزنیم.

امیدوارم تلاش‌های ارزشمند مهندسان این مرز و بوم، همواره در خدمت ارتقای کیفیت زندگی مردم، حفظ سرمایه‌های ملی و ساختن آینده‌ای امن‌تر، زیباتر و کارآمدتر برای نسل‌های آینده باشد.

برای همه مهندسان عزیز، توفیق، سربلندی و اثرگذاری پایدار آرزو می‌کنم.