شناسهٔ خبر: 21697 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اخلاقیان در همایش بين المللی سكونتگاه‌های فقيرنشين شهری

آموزش‌های عمران شهری در سطح دانشگاه‌ها باقی مانده است

فردين اخلاقيان رئيس دانشگاه كردستان با اشاره به اينكه آموزش‌های عمران شهری در سطح دانشگاه‌ها باقی مانده است، گفت: اين آموزش‌ها در ساخت و سازهای شهری مورد استفاده قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، فردين اخلاقيان، امروز (۱۵ ارديبهشت) در آيين افتتاحيه همايش بين المللي سكونتگاه‌های فقيرنشين شهری در دانشگاه کردستان، اظهار كرد: اگرچه در همه كشورهای توسعه نيافته شهرنشينی غيررسمی و حاشيه‌نشينی وجود دارد اما نمی‌توان آن را توجيهی برای وجود اين مناطق در كردستان نيز به شمار آورد.

وی با اشاره به اينكه فضای شهرها بايد مطبوع و جذاب باشد، افزود: آلودگی زياد، ترافيک زياد، سرانه فضای سبز كم از جمله مشكلات مناطق حاشيه نشينی به وي‍ژه مناطق حاشيه‌ای كردستان است.

رئيس دانشگاه كردستان عنوان كرد: در اين ميان نبايد نقش مديريت شهری را ناديده گرفت كه بدون رعايت ضوابط مناسب و توجه به طرح تفصيلی و تبديل فضاهای سبز شهری به مناطق تجاری و مسكونی مجوز ساخت و ساز صادر می‌كنند.

وی با اشاره به تجربه صاحب نظران در حوزه‌های عمران شهری در كردستان، تصريح كرد: متاسفانه آموزش توجه به زيبايی‌های شهری و معماری شهری فقط در دانشگاه كاربرد داشته و در جاهای دیگر عملی نشده است.

اخلاقيان حاشيه‌نشينی را نتيجه فساد و رانت خواری‌ دانست و خاطرنشان كرد: امروزه نفی حاشيه نشينی كنار گذاشته شده و ارائه راهكار و توانمندسازی مطرح شده است.

وی در پايان يادآور شد: اميدواريم برگزاری اين همايش كه با حضور صاحب نظران داخلی و خارجی برگزار می‌شود، بتواند با مدنظر قراردادن الگوی ايرانی اسلامی در رفع مشكلات حاشيه نشينی در شهر موثر باشد./

نظر شما