شناسهٔ خبر: 21709 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تا پایان اردیبهشت انجام می‌شود:

سفر نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا به ایران/ بررسی ایمنی شرکت‌های هواپیمایی

هواپيما هما کارشناسان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (European Aviation Safety Agency- EASA)جهت ارزیابی عملکرد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما تا پایان اردیبهشت ماه جاری به ایران سفر می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی "هما"، درپی الزام اتحادیه اروپا، آژانس ایمنی هوانوردی این اتحادیه ماموریت یافت تا نسبت به بررسی ایمنی شرکتهای هواپیمایی که تائیدیه عملیاتی (AOC) خود را از کشورهای غیر اروپایی دریافت کرده اند، اقدام کنند.

 براساس این الزام ،شرکت های هوایی که به اروپا سفر می کنند، ملزم به دریافت مجوزی به نام مجوز TCO  (Third Country OperatorsAuthorization) می باشند.بنابراین برای دریافت این مجوز ،عملکردشرکت ها در حوزه ارتقای سطح ایمنی،بر اساس برخی از انکس های ایکائو مورد ارزیابی قرارمی گیرند.

پس از مذاکرات برجام و رفع برخی از موانع ،کارشناسان آژانس هوانوردی اتحادیه اروپا نیز با سفر به ایران در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" حضور خواهند یافت تا این شرکت را ارزیابی کنند. این کارشناسان در  مدت ۲ روز قسمت های مهندسی وتعمیرات ،عملیات وایمنی وتضمین کیفیت "هما" را  براساس استانداردهای ایکائودر بخش های قوانین ومقررات ،عملیات هواپیماها، قابلیت پروازی هواپیماها، حمل ونقل کالاهای خطرناک ومدیریت ایمنی مورد ارزیابی قرار خواهند داد و پس از بررسی های انجام شده وتایید مدارک ومستندات ارایه شده ،محدودیت پروازی ناوگان "هما"  به منطقه اروپا برداشته خواهد شد.

گفتنی است در سال ۲۰۱۰ میلادی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا محدودیت هایی را برای پرواز ناوگان "هما"  اعمال کرد که به موجب آن فقط برخی از ناوگان این شرکت  می توانند به منطقه اروپا پرواز کنند.

نظر شما