شناسهٔ خبر: 21711 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

خلف وعده وزارت نیرو گریبان مسکن مهر پردیس را گرفت/دستگاه‌های ذیربط وظایف ذاتی خود را فراموش کرده‌اند/کمک ۷۰۰ میلیارد تومانی برای انشعاب آب و فاضلاب

محسن نریمان مدیرعامل شهرهای جدید گفت: متعهد نبودن وزارت نیرو در آبرسانی باعث تاخیر چند باره مسکن مهر پردیس شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن نریمان گفت: طبق قانون ایجاد شهرهای جدید، تمام دستگاه‌های خدمت رسان موظف هستند در شهرهای جدید خدمات مورد نیاز را تامین کنند.

وی افزود: تاکنون کمک‌های زیادی به آب و فاضلاب شده و همه تعرفه‌های انشعاب آب، برق و گاز پرداخت شده است اما به علت کمک زیاد شهرهای جدید دستگاه‌های ذیربط وظایف ذاتی خود را فراموش کردند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید تاکید کرد: فقط در شهر پردیس بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به قیمت روز برای انشعاب آب و فاضلاب کمک کردیم ضمن اینکه تمامی تعرفه‌های مربوط به آب و فاضلاب را دادیم اما تعهدات خود را انجام نمی‌دهند.

وی افزود : اگر قرار باشد شرکت عمران شهرهای جدید تصفیه خانه انتقال آب وتوزیع شبکه توزیع را ایجاد کند پس نقش شرکت آب و فاضلاب چیست. تعیین قیمت تمام شده تعرفه انشعاب برای این است که خط انتقال و شبکه تصفیه خانه را خودشان بسازند که انجام ندادند.

نریمان گفت : بیش از ۵ هزار مسکن مهر در پردیس آماده افتتاح است و حق انشعاب را پرداخت کردیم اما متاسفانه همه فقط وزارت راه و شهرسازی را مسئول می دانند در صورتی که سایر دستگاه‌ها نیز باید پاسخگو باشند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید ادامه داد : در شهرجدید پردیس ۴ هزار واحد آماده افتتاح است که باید تا ۲ هفته آب بهداشتی انها تامین شود و ما تعهد غیرقانونی مبنی بر دریافت پول از مردم را نمی پذیریم زیرا تمام پول انشعاب پرداخت شده است و آب و فاضلاب باید خود مشکل تامین اعتبار را حل کند.

نریمان تاکید کرد: ۹۰ درصد ساخت در مسکن مهر را انجام دادیم و در بحث آب و فاضلاب کمک کردیم و وظیفه ذاتی آنهاست که برای تامین آب سالم بهداشتی اقدام کنند و ما تلاش می کنیم با تعامل شرکت آب و فاضلاب مشکل را بر طرف کنیم ، ۳۰ هزار واحد دیگر در کشور اماده تحویل است و باید برای تامین و توزیع اب اقدام کنند.

وی افزود : ساخت مسکن مهر شهرهای هشتگرد ، پرند ، سهند به اتمام رسیده است اما باید وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب آب سالم را تحویل دهد تا آنجایی که مجوز قانونی باشد کمک می کنیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید افزود : در پردیس تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در رابطه با زیرساخت کمک کردیم و بطور میانگین هر واحد ۱۰ میلیون تومان حق انشعاب پرداخت کردیم که درتهران کمتر از ۴ میلیون تومان است.

نریمان تاکید کرد : فضای سبز ، مسجد ، نیروی انتظامی و جاده را آماده کردیم و وزارت نیرو اعلام کرده بودد که کارشان تمام است و اب و فاضلاب تهران ۳ بار اعلام کرد کار ابرسانی تکمیل شده اما انجام نداده است ، وزارت نیرو و آب وفاضلاب موظف هستند تا آب اصلی را در مدت کمتر از یکماه تحویل دهند.

وی درباره اینکه چرا آب و فاضلاب استان تهران یک روز قبل از افتتاحیه اطلاع داده است، گفت : شرکت عمران و شهرهای جدید ۱۵ بهمن ۹۴ به آب و فاضلاب تهران اطلاع دادتا آب با کیفیت و سالم را وصل کند و چند بار تاخیر در افتتاح به دلیل این است که وزارت نیرو به تعهدات عمل نکرده است. وی ادامه داد : نامه رسمی تهیه و ارسال کردیم تا هرچه زودتر مشکل تامین آب برطرف شود .

نریمان تصریح کرد : همه واحد ها کنتور دارد و اگر مشکلی در آبهای آشامیدنی بود آب و فاضلاب کنتور نصب نمی کرد و آب کنونی نیز سالم و بهداشتی است

 

نظر شما