شناسهٔ خبر: 21729 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با مبعث پیامبر اكرم (ص) انجام شد

بهره‌برداری از فاز نخست طرح جامع پايانه مرز پلدشت در آذربایجان‌غربی

نشست به مناسبت مبعث پیامبر اكرم (ص) فاز نخست طرح جامع پایانه مرزی پلدشت با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استاندار آذربایجان‌غربی، مدیركل راه و شهرسازی استان، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، مسئولان جمهوری نخجوان و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ​آذربایجان‌غربی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور در این مراسم با تبریك مبعث پیامبر اكرم (ص) بهره‌برداری از پایانه مرزی پلدشت را فرصتی ارزشمند در تحكیم روابط تجاری و فرهنگی مابین ایران و جمهوری آذربایجان عنوان كرد و گفت: با توجه به پیشینه مشتركات تاریخی و فرهنگی و مذهبی دو كشور ایران و جمهوری آذربایجان این پایانه می‌تواند در توسعه و تحكیم این روابط بسیار موثر باشد.

داود كشاورزیان با اشاره به علاقمندی دو كشور به توسعه روابط تجاری تصریح كرد: دولت تدبیر و امید توسعه روابط تجاری و فرهنگی با جهان بویژه كشورهای همسایه را در دستور كار قرار داده است.

وی به فعالیت‌های مشترك حوزه حمل و نقل ایران  و جمهوری آذربایجان اشاره كرد و افزود: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه روابط در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در بحث ایجاد زیرساخت‌ها در جمهوری آذربایجان سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌كند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور ادامه داد: معافیت گمركی برای ۵ هزار كامیون ایرانی و آذربایجانی در مرحله نخست از جمله تصمیم گیری‌های مشترك در راستای توسعه روابط اقتصادی است.

كشاورزیان به مرزهای مشترك جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان اشاره كرد و گفت: به منظور بهره‌مندی كامل از ظرفیت‌های مرزی بویژه در بحث سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌هایی از جمله تكمیل پایانه‌ها و مسیرهای مرزی در دستور كار قرار گرفته است.

وی به مشتركات دینی و فرهنگی جمهوری نخجوان و استان آذربایجان‌غربی نیز اشاره كرد و ابراز امیدواری نمود تا با توجه به علاقمندی و پتشكار مسئولان دو طرف شاهد توسعه روابط اقتصادی باشیم.

گفتنی است فاز نخست طرح جامع پایانه مرزی پلدشت با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال و در مساحتی بالغ بر ۱۸ هكتار احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این فاز شامل محوطه‌سازی و احداث ساختمان‌های تجاری و مسافری پایانه پلدشت است.

نظر شما