شناسهٔ خبر: 21791 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهدیان خبر داد؛

اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی/ تخصیص ۱۴ میلیون تومان کمک به واحدهای مسکونی روستای ترازوج خلخال

عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای مقاوم سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: بارانی که در روستای ترازوج خلخال آمده سبب رانش و تخریب خانه‌های این روستا شده است که با استفاده از ۱۰ میلیون تومان کمک کمیته امداد و ۴ میلیون وام بلاعوض بنیاد مسکن به مقاوم‌سازی واحدهای تخریب شده پرداخته و با پیگیری در صورت اخذ بلاعوض دیگر برای بازسازی کل این روستا اقدام خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی اختصاص یافته است.

عزیزاله مهدیان در جلسه شورای مدیران بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار داشت: ما باید پیگیری بحث معوقات در امر مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را به جد داشته باشیم تا از طریق وصول مطالبات بانکی بر ادامه مسیر مقاوم‌سازی کمک کنیم.

وی با اشاره به رانش روستای ترازوج خلخال گفت: با توجه به بارانی که آمده سبب رانش و تخریب خانه‌های این روستا شده است که با استفاده از ۱۰ میلیون تومان کمک کمیته امداد و ۴ میلیون وام بلاعوض بنیاد مسکن به مقاوم‌سازی واحدهای تخریب شده پرداخته و با پیگیری در صورت اخذ بلاعوض دیگر برای بازسازی کل این روستا اقدام خواهیم کرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به حساب ۱۰۰ امام (ره) بیان کرد: امام راحل بنیاد مسکن را به عنوان نخستین نهاد سازندگی بعد از انقلاب با هدف احداث خانه برای افراد محروم و بی سرپناه با کمک خیرین ایجاد کرد و انصافا هم خوب عمل کرده است.

مهدیان تصریح کرد: مدیران باید خود را مسئول احداث خانه برای محرومان بدانند چرا که بنیاد مسکن ایجاد شده برای مسکن محرومان و باید در بازسازی مساکن محرومان ما بنیاد مسکنی‌ها آنگونه باشیم که مشکلات مسکن افراد مستضعف را مشکل خود بدانیم وهمیشه و شبانه‌روز به فکر محرومان بوده و دلسوزانه کار کنیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعتبار بنیاد مسکن را در بین مردم ستودنی دانست و افزود: اعتبار بنیاد مسکن خیلی مهم است و ما باید این مسئله را بالا ببریم و کار با عشق خسته کننده نیست و اثربخش است و باید دنبال کار و پیگیر کار مردم باشیم.

وی از کمک دولت در این شرایط بد اقتصادی برای مقاوم‌سازی خبر داد و افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان برای مسکن روستایی در سال ۹۴ اعتبار در نظر گرفته شده و با توجه به نیاز مردم برای کمک به اتمام مسکن روستایی ۱۱ میلیارد ریال بلاعوض برای استان اردبیل اختصاص می‌یابد.

مهدیان گفت: ما برای ماندگاری روستاییان باید فکر معیشت محور را توسعه دهیم که در این زمینه دستگاه‌های مرتبط گردشگری و جهاد کشاورزی سعی دارند که کمک کنند باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم./

نظر شما