به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جلسه هماهنگی برای بازسازی پلهای تخریبشده در اثر حملات دشمن آمریکایی -صهیونیستی، به ریاست منوچهر صفری مدیرکل راه آهن شمالغرب و با حضور مسئولان و زیرمجموعههای مرتبط برگزار شد.
در این جلسه صفری با اشاره به لزوم تسریع در جبران خسارات وارد شده گفت: با توجه به امکانات و توان موجود در اداره کل و همچنین بخش خصوصی، باید بهصورت جهادی و شبانهروزی برای بازسازی زیرساختهای آسیبدیده و بازگشت سریع محور به چرخه بهرهبرداری تلاش کنیم.
پس از برگزاری این نشست و تشریح وظایف هر یک از بخشها، واحدهای مختلف گروه خط و تیمهای ایمنی اداره کل راهآهن شمالغرب در محلهای حادثهدیده حاضر و عملیات ارزیابی خسارات را انجام دادند.
بر اساس بررسیهای انجامشده، در کیلومتر ۳۳۵ و در حدفاصل ایستگاههای خرمپی و نیکپی، یک پل ششدهانه مورد اصابت قرار گرفته که سه دهانه آن آسیب دیده است. همچنین در محل دیگری در کیلومتر ۴۰۰+۴۳۲ و در حدفاصل ایستگاههای پلدختر به میانه، یک پل هفتدهانه قرار دارد که یک دهانه آن بهطور کامل تخریب شده است.
اقدامات جهادی اداره کل راهآهن شمالغرب برای بازسازی این پلها به صورت همزمان پس از اصابت پرتابه آغاز شده و تلاش نیروهای فنی و عملیاتی برای بازگرداندن هرچه سریعتر خط به چرخه بهرهبرداری ادامه دارد.