شناسهٔ خبر: 21848 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون بهره‌برداری و سیر و حركت راه‌آهن اعلام كرد:

آمادگی راه‌آهن برای كاهش سیر قطار راه ابریشم ریلی به ۱۲ روز

حسین عاشوری در جلسه ای با حضور معاون بهره برداری و سیرو حركت راه آهن و هیات بلند پایه مسئولین شهر "یی وو" ، تجار و نماینده وزارت امور خارجه چین ، برنامه حركت قطار باری از شهر"یی وو" درشرق چین به مقصد تهران از مسیر پایانه ریلی اینچه برون مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ در این جلسه حسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن با تاكید بر تداوم سیر منظم این قطار، ضمن اعلام آمادگی راه آهن ایران برای كاهش زمان سیر قطار از ۱۴ روز به ۱۲ روز گفت: با آشنا شدن بیشتر تجار ایرانی با نحوه فعالیت این قطار برنامه ای در آینده نزدیك شاهد گسترش ترانزیت بار در كشور باشیم.

وی با تشریح كریدورها، بنادر و پایانه های فعال ریلی در داخل كشور، افزود: با كامل شدن ساخت حلقه های مفقوده ریلی در مرزهای افغانستان و عراق، ایران را به عنوان بهترین كریدور عبوری جهت حمل بارهای ترانزیت به مقصد این كشورها تبدیل خواهد كرد.

معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن تصریح كرد: ثابت نگه داشتن نرخ تعرفه حمل كالا در كشورهای تركمنستان، ازبكستان و ایران در سال ۲۰۱۶ همچون سال ۲۰۱۵ به منظور ترغیب بیشتر بازرگانان به استفاده ازحمل و نقل ریلی در جابجایی بار صورت گرفته است.

عاشوری راه اندازی منظم قطار برنامه ای راه ابریشم از چین به ایران به صورت هر دو هفته یك قطار را، ازبرنامه های شركت راه آهن ایران برشمرد و گفت: این قطار برای صادرات كالاهای ایرانی به كشورهای آسیای میانه و چین نیز استفاده خواهد شد.

در ادامه این جلسه رییس هیات چینی ضمن معرفی شهر فروشگاهی" یی وو " به عنوان یكی از بزرگترین شهرهای صادرات و وارداتی كالا در كشور چین، به تشریح برنامه‌های این شهر برای راه اندازی قطار به كشورهای آسیایی و اروپایی اشاره و اعلام آمادگی كرد تا با افزایش تقاضای بار، این قطار در ماه های آتی نسبت به افزایش قطار از هر ماه یكبار به هر پانزده روز یكبار اقدام كند.

شایان ذكر است كه اولین قطار برنامه ای راه ابریشم طی ۱۴ روز از شهر"یی وو" در استان جه جیانگ واقع در شرق چین پس از طی ۱۰ هزار و۴۰۰ كیلومتر و با عبور از كشور های قزاقستان و تركمنستان به تهران وارد شد.

قراردادهای پرسنل پیمانكاری سیر و حركت تجمیع می شود

عاشوری همچنین درباره قراردادهای پرسنل پیمانكاری سیر و حركت اظهار کرد: پیشنهاد یكپارچه سازی قراردادهای پرسنل سیرو حركتی از سوی این معاونت از دو سال پیش مطرح و پیگیری شد تا بر اساس آن كلیه قراردادها در ۳ قرارداد لكوموتیوران ها ( ۱۱۰۰ نفر)- امور ترافیك (مسئول و متصدی)، شماره بردار و نگهبان ایستگاههای تحت فرمان ( ۱۰۱۴ نفر ) - سوزنبان ، امور مانور ( مانورچی و سرمانورچی ) و رئیس قطار ( ۱۹۴۷ نفر ) ساماندهی شود .

وی افزود : از ۴۰۶۱ نفر مجوز به كارگیری هم اكنون ۲۷۶۱ نفر شاغل و ۱۲۶۸ نفر نیز پس از اتمام دوره آموزش در نواحی مختلف و در مشاغل مربوطه مشغول به كار خواهند شد.

عاشوری با اعلام مشخص شدن برنده مناقصه در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۵ گفت: با اجرای این طرح نسبت به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در خصوص كاركنان سیر و حركتی اقدام می شود.

معاون بهره برداری و سیر و حركت ، پرداخت همزمان حقوق و مزایای پرسنل سیر و حركتی در تمامی نواحی، شفاف سازی هزینه ها و كاهش سود پیمانكار، كاهش هزینه های راه آهن، كاهش حجم كار تداركات به لحاظ انجام تشریفات مناقصه را از مزایای طرح تجمیع قراردادها ذكر كرد.

نظر شما