شناسهٔ خبر: 2197 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تامین اجتماعی بیش از ۲ماه هزینه‌ درمان مصدومان سوانح جاده‌ای را تقبل نمی‌کند

علیرضا طاهری مدیر عامل سرای احسان با بیان این‌که تامین اجتماعی بیش از ۲ماه هزینه‌ درمان بازماندگان حوادث جاده‌ای را تقبل نمی‌کند گفت: متأسفانه پس از بروز حادثه رانندگي فرد آسیب دیده رها می‌شود و مشکلات روحی همراه وی می‌ماند.

علیرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیامدهای سوانح جاده‌ای اظهار کرد: حوادث جاده‌ای علاوه بر خسارت‌های مالی، جانی و اقتصادی، معضلات و مسایل روحی و روانی را برای مصدومان و خانواده قربانیان به همراه دارند؛ معضلاتی که در چارچوب آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. موسسه سرای احسان از مجموعه موسساتی است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارد و در حال حاضر ۴۷۵ نفر از اشخاصی را که درگیر آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیماری‌های روانی هستند، به صورت رایگان تحت پوشش قرار داده است.

مدیرعامل سرای احسان با بیان این‌که حدود ۶۰ درصد از ساکنان این سرا را مردان تشکیل می‌دهند ادامه داد: سوانح جاده‌ای و پیامدهای آن از دلایلی است که سبب شده این افراد در سال‌های گذشته دچار آسیب‌های روحی و روانی شوند. سانحه رانندگی بر روح و روان افرادی که نزدیکانشان را از دست می‌دهند، تأثیرگذار است و فرد به مرور با بیماری روحی مواجه می‌شود.

وی افزود: برخی مصدومان سوانح رانندگی نیز که از حادثه جان سالم به در برده‌اند، دچار مسایل و مشکلاتی به لحاظ سلامت روان می‌شوند که متاسفانه تاکنون تدبیری برای این گروه از افراد اندیشیده نشده است. متاسفانه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۶۰ روز هزینه‌های درمان این افراد را تقبل نمی‌کند، به همین خاطر فرد آسیب دیده رها می‌شود و مشکلات روحی همراه وی می‌ماند و در نهایت این مسئله به بخش‌های دیگر اجتماع نیز ضربه می‌زند.

طاهری با بیان این‌که قانونی در ارتباط با بحث سلامت روان در کشور وجود ندارد، گفت: این افراد از حقوق کافی برخوردار نیستند و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. در واقع متولی اصلی حمایت از بیماران روحی و روانی در کشور مشخص نیست./

نظر شما