شناسهٔ خبر: 2199 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرگ هر نان‌آور خانواده در جاده‌ها ضربه عظیمی به بدنه جامعه وارد می‌کند

خانم خلوق مدیر عامل انجمن برنا با بیان این‌که مرگ هر نان‌آور خانواده ضربه عظیمی به بدنه جامعه وارد می‌کند، از این مسئله به عنوان یکی از پیامدهای حوادث و سوانح رانندگی یاد کرد.

محبوبه مخلوق در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که هر ساله سوانح رانندگی مصدومان بسیاری را بر جای می‌گذارد، اظهار کرد: متاسفانه برخی مصدومان حوادث رانندگی، برای همیشه قدرت راه رفتن را از دست می‌دهند و تا پایان عمر مجبور به استفاده از صندلی‌های چرخ‌دار می‌شوند. انجمن برنا بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد که اغلب آن‌ها در سوانح رانندگی دچار نقص عضو شدند.

مدیر عامل انجمن برنا ادامه داد: در این انجمن زنان سرپرست خانواری که در نتیجه فوت همسرانشان مسئولیت سرپرستی خانواده را به عهده دارند نیز عضو هستند. این زنان مشکلات اقتصادی فراوانی دارند. برخی از آن‌ها مستمری اندکی دریافت می‌کنند و در اغلب موارد متوفیان فاقد بیمه‌اند. به همین دلیل زنان سرپرست خانوار از مستمری بی‌بهره می‌مانند و در نتیجه به تدریج دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند. به این ترتیب مرگ هر مرد نان‌آور خانواده ضربه عظیمی بر بدنه جامعه وارد می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی اتحادیه جهانی معلولان در سازمان ملل ادامه داد: مشکلات روحی و عاطفی فرزندان یتیم روی دیگر این سکه است که نمی‌توان از آن گذشت زیرا این کودکان یک عمر خلا پدر را احساس می‌کنند. کودکانی که در این شرایط قرار می‌گیرند، ممکن است علاوه بر مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی، حتی به جامعه نیز آسیب وارد کنند.

عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان این‌که بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از یک میلیارد معلول در دنیا وجود دارد گفت: پیشگیری یکی از فعالیت‌های انجمن برنا است اما در هر صورت هر ساله تعداد بسیاری از افراد جامعه به دلایل مختلف دچار این حادثه می‌شوند که بررسی و پیگیری مطالبات این افراد در سرلوحه فعالیت‌های این انجمن قرار دارد./

نظر شما