شناسهٔ خبر: 22003 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

مهلت ۴ ماهه به ایرلاین‌ها برای اسقاط هواپیماهای زمین‌گیر غیرعملیاتی/ جریمه سنگین به ازای هر روز تاخیر

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از مهلت ۴ ماهه به شرکت‌های هواپیمایی برای خروج هواپیماهای زمین‌گیر غیر عملیاتی از فرودگاهها خبر داد و گفت: به ازای هر روز تاخیر در خروج این هواپیماها از فرودگاهها جریمه‌های سنگین برای ایرلاین‌ها در نظر گرفته می‌شود.

رحمت‌اله مه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف هواپیماهای زمین‌گیر در فرودگاه‌های کشور گفت: تمامی علامت‌های ثبت (رجیسترهای) هواپیماهای زمین‌گیر و غیرعملیاتی با هماهنگی‌ شرکت‌های هواپیمایی استخراج و به صورت رسمی تقدیم سازمان هواپیمایی کشوری شد.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری با دریافت رجیستر هواپیماهای زمین‌گیر و غیر عملیاتی در فرودگاهها٬ این هواپیماها را به عنوان ناوگان از رده خارج٬ مستهلک و غیرقابل بازگشت به حوزه عملیاتی تعریف می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: در همین راستا یکشنبه گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در وزارت راه و شهرسازی تشکیل و در این جلسه مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی طی حداکثر ۴ ماه آینده نسبت به خروج هواپیماهای زمین‌گیر و غیر قابل بازگشت اقدام کنند.

مه‌آبادی با بیان اینکه به ازای هر روز تاخیر در خروج این هواپیماها از فرودگاهها جریمه‌های سنگین برای ایرلاین‌ها در نظر گرفته می‌شود گفت: با جمع‌آوری این هواپیماها، در فرودگاه مهرآباد ۱۰ تا ۱۲ محل پارک هواپیما ایجاد می‌شود که می‌تواند فضای پارک هواپیما در این فرودگاه را تا حدودی افزایش دهد.

با توجه به رشد پروازهای فرودگاه مهرآباد، تا ۵ سال آینده این فرودگاه در مجموع به ۷۵ محل پارک هواپیما نیاز دارد. علاوه بر فضاهای پارک موجود، برای تحقق این هدف، ۱۵ محل پارک در زمین‌ صها و ۱۲ محل پارک با خروج هواپیماهای زمین‌گیر و اسقاطی در فرودگاه ایجاد خواهد شد.

هم اکنون حدود ۴۰ هواپیمای اسقاطی در فرودگاه مهرآباد وجود دارد. در صورت امکان٬ قطعات مورد نیاز این هواپیماها برای سایر هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین بدنه این هواپیماها می‌تواند برای کاربری‌های توریستی، گردشگری، رستوران یا سایر موارد استفاده شود./

نظر شما