به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نوذر ابراهیمی لامع گفت: در چارچوب برنامه توسعه و نوسازی سیستمهای علائم الکتریکی شبکه ریلی کشور و در راستای بهرهبرداری از پروژه کمربندی ایستگاههای سالار و شادمهر، پروژه تجهیز و توسعه این ایستگاهها به سیستم علائم الکتریکی و سیستم ATC ایستگاهی با موفقیت اجرا و به بهرهبرداری رسید.
وی افزود: با استقرار سیستم CTC، امکان کنترل و نظارت یکپارچه بر ترافیک ریلی ایستگاههای مذکور از طریق مرکز کنترل اداره کل راهآهن شرق فراهم شده و با بهرهبرداری از این سیستمها، تعداد ایستگاههای تحت پوشش CTC طبس به ۳۴ ایستگاه رسیده است.
وی گفت: این پروژه با هدف ارتقای ایمنی و بهبود بهرهوری شبکه ریلی و با تلاش همکاران و استفاده از توانمندی و دانش فنی شرکتهای ایرانی از تاریخ ۱۵/۰۲/۱۴۰۵ به بهرهبرداری رسیده است.