شناسهٔ خبر: 22093 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استانداری خراسان‌رضوی خبر داد:

رونمایی ۸ لوگوی منتخب مشهد ۲۰۱۷ با حضور وزیر ارشاد و معاون وزیر راه و شهرسازی

محمد مقدوری معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی از رونمایی ۸ لوگوی برتر مشهد ۲۰۱۷ و اهدای جوایز به طراحان آنها خبر داد و گفت: امروز با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولان استانی و مدیران کل وزارت راه و شهرسازی از لوگوی برتر تقدیر می‌شود.

محمد مقدوری معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان برنامه‌های استان خراسان‌رضوی برای برگزاری همایش و معرفی برگزیدگان مسابقه لوگوی مشهد ۲۰۱۷ گفت: امروز برنامه رونمایی از لوگوی مشهد ۲۰۱۷ را داریم که فرآیند طراحی، اجرا و انتخاب آن را نیز معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برعهده داشته است.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی خراسان‌رضوی برای حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان برای حضور در برنامه همایش و معرفی لوگوی برتر افزود: امروز با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولان استانی و مدیران کل وزارت راه و شهرسازی از لوگوی برتر تقدیر می‌شود و نمایشگاهی نیز در همین رابطه برگزار شده که از آن بازدید به عمل خواهد آمد.

مقدوری ادامه داد: در این برنامه قرار است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی به ایراد سخنرانی بپردازند. همچنین بر اساس اعلام اولیه فراخوان از طراحان ۸ لوگوی برتر تقدیر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌تر قرار بود این برنامه طی دو روز و با حضور استانداران تمامی استان‌ها برگزار شود گفت: سمینار استانداران یک‌روزه بود که روز گذشته ۲۳ اردیبهشت‌ماه برگزار شد و امروز شماری از آنها در برنامه رونمایی از ۸ لوگوی برتر مشهد ۲۰۱۷ حضور خواهند یافت.

لازم به ذکر است نمایشگاه مسابقه «طراحی نشانه» (لوگو) پایتخت فرهنگ اسلامی– مشهد از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت در تهران در نگارخانه بهار خانه‌ هنرمندان ایران و در مشهد در نگارخانه چهارسوق در حال برگزاری است. در این نمایشگاه ۷۰ اثر منتخب از آثار طراحان گرافیک سراسر کشور از میان ۲۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه نمایشگاه از سوی هیات داوران انتخاب شده‌اند.

این آثار با موضوع «طراحی نشانه» (لوگو) پایتخت فرهنگ اسلامی– مشهد انتخاب شده‌اند. آیسسکو (نهاد فرهنگی، علمی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی) مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ انتخاب کرده است.

برگزاری این رویداد مهم برای شهر مقدس مشهد و کشور ایران، فرصتی فراهم می‌کند که از طریق آن ضمن توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، مخاطبان خود را در گستره جهانی از طریق صورت بندی و ارسال پیام‌های فرهنگی و هنری، با تمدن و فرهنگ ایرانی-اسلامی آشنا سازد./

نظر شما