شناسهٔ خبر: 22109 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امروز در بهشت زهرا برگزار شد

جزئيات مراسم پانزدهمین سالگرد شهادت رحمان دادمان/ توصيف نیلی از ظرفیت‌های مديريتی شهيد دادمان/ وزیر نفت بر مزار دوست قديمی

پانزدهمین سالگرد شهادت رحمان دادمان وزیر اسبق وزارت راه و ترابری برگزار شد آیین بزرگداشت پانزدهمین سالگرد شهادت رحمان دادمان وزیر راه و ترابری دولت هفتم صبح امروز با حضور مقامات کشوری، لشکری و خانواده معظم شهدا در مزار شهدای هفتم تیر بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، مراسم پانزدهمین سالگرد شهادت رحمان دادمان صبح امروز (جمعه ۲۴ اردیبهشت) با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، مسعود نیلی مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهوری، کیوان خسروی معاون شورای عالی امنیت ملی، محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران دولتی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در مزار شهدای هفتم تیر بهشت زهرا(س) برگزار شد.

در این مراسم، مزار مطهر مرحوم دادمان غباروبی، عطرافشانی و گلباران شد و حاضران با قرائت قرآن و فاتحه یاد و خاطره شهید والامقام را گرامی داشتند.

مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهوری در حاشیه این مراسم با اشاره به شخصیت و نحوه مدیریت شهید دادمان گفت: شهید دادمان نمونه کامل یک مدیر توانمند در حوزه اقتصاد مقاومتی بود.

مسعود نیلی افزود: شهید دادمان در حوزه مدیریت با اینکه فاکتورهای مدیریت جهادی یعنی سرعت، قاطعیت و جدیت را داشت ولی قائل به سازماندهی، تشکیلات و برنامه ریزی بود، وجود روحیه جهادی در کنار اعتقاد به برنامه ریزی در بلند مدت وجه تمایز شهید دادمان در حوزه مدیریت بود.

وی با اشار به عملکرد مطلوب شهید دادمان در راه آهن کشور خاطر نشان کرد: تحولات بزرگی در حوزه حمل و نقل ریلی کشور در زمان مدیریت وی اتفاق افتاد و بسیاری از زیرساخت های قابل مشاهده فعلی راه آهن کشور حاصل دوران مدیریتی شهید دادمان است.

نیلی ادامه داد: شهید دادمان یکی از ظرفیت های بالای مدیریتی کشور بود و فقدان وی لطمه بزرگی بر پیکر مدیریت کشور وارد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: جوانان کشور با مطالعه زندگی شهیدان کشور از جمله شهید دادمان اینگونه افراد را الگوی خود قرار دهند تا خلاء این شهیدان در کشور جبران شود.

شهید رحمان دادمان وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات در سال ۱۳۳۵ در شهر اردبیل متولد شد و در سمت‌های مختلفی از جمله فرماندهی سپاه آذربایجان شرقی، مسئول ستاد عملیاتی سپاه و مسئول واحد آموزش جهاد سازندگی، قائم مقامی و عضویت در شورای مرکزی و مسئول هماهنگی واحدها و کمیته‌های جهاد سازندگی و همچنین مدتی نیز به عنوان مدیرعامل شرکت شیلات جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد.

وی در دوران دولت اصلاحات ابتدا به عنوان معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و سپس در دی ماه ۱۳۷۹ به مجلس معرفی می‌شود و با ۲۲۳ رأی موافق به عنوان وزیر راه و ترابری رای انتخاب می‌شود.

دادمان در ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در سانحه سقوط هواپیمای یاک ۴۰ در حالی که عازم افتتاح فرودگاه گرگان عازم استان گلستان بود به همراه تعدادی از مقامات ایرانی و جمعی از نمایندگان استان گلستان و خدمه هواپیما جان خود را از دست می‌دهد.

نظر شما