شناسهٔ خبر: 221101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده‌ای در شهربابک کرمان

راکبین موتور سیکلت معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از اجرای طرح ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای در شهرستان شهربابک خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، سهند شفق، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: طرح جامع ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای به ۲۰۰ راکب موتور سیلکت در مناطق روستایی شهرستان شهربابک اجرا شد.

 وی افزود: این طرح با هدف کاهش سوانح و افزایش سطح ایمنی برای تمام کاربران جاده‌ای، به ویژه اقشار آسیب‌پذیر، در مناطق روستایی مهرآباد، استبرق و پیرجل شهرستان شهربابک به اجرا درآمده است.

 شفق بیان کرد: علاوه بر آموزش و اهدا کلاه ایمنی، در این طرح نصب تجهیزات بازتابنده (شبرنگ) بر روی موتورسیکلت‌ها انجام شد تا دیدپذیری راکبین در شب و شرایط نامساعد جوی افزایش یابد.

 وی با اشاره به اهمیت توجه به ایمنی کاربران آسیب پذیر تاکید کرد: این طرح با رویکردی پیشگیرانه و با تمرکز بر ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر حاشیه راه‌ها صورت گرفته است.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطرنشان کرد: همچنین، آموزش و اطلاع‌رسانی به رانندگان و عابران در خصوص رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه ویژه به حضور کاربران آسیب‌پذیر در جاده‌ها، از دیگر موضوعات این طرح خواهد بود.

 وی در پایان عنوان کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های کلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای کاهش تلفات و صدمات ناشی از سوانح رانندگی و ایجاد محیطی امن‌تر برای تردد همه اقشار جامعه انجام می‌شود و امیدواریم اجرای این طرح، گام مهمی در جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک و بهبود وضعیت ایمنی راه‌ها در استان کرمان باشد.