به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، آرش زاور رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان رودان با اشاره به اجرای عملیات ایمنسازی در محور رودان–بندرعباس در محدوده گردنه پس از ایست بازرسی فاریاب اظهار کرد: در راستای حفظ ایمنی کاربران جادهای و کاهش مخاطرات احتمالی، عملیات آزادسازی و تخلیه سنگهای ناپایدار در نقاط مستعد ریزش این محور انجام شد.
وی با بیان اینکه این اقدام با هدف پیشگیری از سقوط ناگهانی سنگها بهویژه در زمان بارندگی اجرا شده است، گفت: ساماندهی حاشیه راه و ایجاد شانه ایمن نیز در این محدوده انجام شد تا ضریب ایمنی تردد در این محور پرتردد افزایش یابد.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان رودان ادامه داد: نگهداری مستمر راهها و پایش نقاط حادثهخیز از اولویتهای این اداره است و با برنامهریزی منسجم، اقدامات لازم برای ارتقای ایمنی تردد و فراهمسازی سفری ایمن برای کاربران جادهای در دستور کار قرار دارد.