شناسهٔ خبر: 22123 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی سه هزار هکتار بافت فرسوده در آذربایجان غربی

داریوش نصر سه هزار هکتار بافت فرسوده در آذربایجان غربی با اجرای برنامه های ستاد باز آفرینی شهری پایدار ساماندهی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار استان آذربایجان‌غربی گفت: براساس مطالعات انجام شده افزون بر سه هزار هکتار بافت فرسوده دراستان شناسایی شده است که در قالب برنامه های ستاد باز آفرینی و براساس اولویت های تعیین شده ساماندهی خواهند شد.

داریوش نصر افزود: سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده در استان افزون بر یک هزار و ۴۳۱ هکتار است که مشکلات عدیده ای را برای مدیران استانی و شهری در ارائه خدمات فراهم کرده است.

وی از اجرای پروژه های مختلف در قالب طرح های توانمندسازی، بهسازی و بازآفرینی در محلات و مناطق مختلف شهرهای استان خبر داد.

نصر ادامه داد: بازآفرینی شهری از رویکردهای مهم وزارت راه و شهرسازی است که برهمین اساس در استان نیزعلاوه بر ساماندهی کالبدی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی مباحث اجتماعی، توانمندسازی اقتصادی و بخش سلامت این بافت ها دردستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

دولت تدبیر و امیدبا نگاه عدالت‌خواهانه وحمایتگرانه خویش درراستای تحقق عملی موضوع حقوق شهروندی،بانگاه ویژه به عرصه های هدف بهسازی،بازآفرینی پایدار شهری رابه عنوان یکی ازسیاستهای دارای اولویت مورد تائید ورسیدگی قرار داده است.

پنج محور کلیدی به عنوان استراتژی‌های دولت درفرایند تدوین برنامه بازآفرینی پایدار شهری مدنظرقرارگرفته است.پنج محور شامل: کاهش فقر شهری و پیشگیری از بازتولیدآن درمحله ها ومحدوده های هدف، ارتقای تاب آوری شهری و تجهیز ومقاوم سازی شهرهادر مواجهه باسوانح، ارتقای هویت وحفاظت از ارزشهادرمحدوده هاو محله های هدف،تحقق حکمروائی شهری در برنامه بازآفرینی شهری و ارتقای انسجام اجتماعی درساکنان ومالکان محدوده‌ها و محلات هدف است.

 

نظر شما